Ik hoop dat die zwaluwen het goed blijven doen!
@Lein: ik heb tuinturf gekocht. Ik ga dat door de grond mengen, ook bij de appelboom want daaronder groeit alleen 'onkruid'. Dus er KAN wel iets groeien maar de anemoon wilde niet.
Wat leuk zeg, dat ze katten aanvallen. Nou ja ook wel zielig haha, maar wat dapper he.
Eksters dagen katten uit, dat is ook altijd leuk om te zien. Ze zijn dan met zijn tweetjes en er is niks aan de hand. Het is echter wel een sketch en dat weet de kat nog niet...
Dus een ekster gaat zogenaamd nonchalant 'per ongeluk' even wat eten in de buurt van de kat. De kat denkt 'heeeeeeee die besluip ik, heel zachtjes en in slow motion want dat kan ik'. Maar de ekster heeft het allang door, die doet het erom. Net als de kat er bijna is springt hij lachend en kekkend de lucht in.
Deze sketch is ook altijd leuk.
Personages: twee eksters en een kat.
Situatie: de kat is zeer aangetrokken tot de eksters. En de eksters willen een verzetje.
Ekster 1 doet alsof hij zielig is. Hij zit zielig in het gras en kan niks meer.
Een buitenkansje natuurlijk. De kat komt naderbij geslopen. En sluipt... sluipt... oogjes worden kleiner... oortjes gaan naar achteren... pootjes worden superzacht en staart wordt gestroomlijnd... zachtjes... voorzichtig...
En opeens vliegt de 'zielige' ekster lachend op. Kekkekkekkekkek! En de kat heeft het nakijken.
Maar... ondertussen landt ekster 2 die 'iets mankeert'. Daar is iets mee aan de hand, die kan niet goed meer vliegen, zoveel is duidelijk! Hij landt en blijft zitten, kan niet meer... Zo zielig...
Dus de kat denkt 'ik ga die pakken. Ik pak hem helemaal en dan pak ik hem nog een keer. Want dat kan ik. Vast. Ik ben een Wild Dier. Ik ben een Tijger.'
Hij begint te sluipen... en in slowmotion te sluipen... oortjes naar achteren... oogjes op half... sluip... sluip... voetjes zacht... ondanks trots inmiddels spierpijn... sluip...
En ekster 2 vliegt lachend omhoog. Er was niks!
Kat blijft perplex achter.
Dit heb ik ze heel vaak zien doen. De een 'zielig', wordt beslopen, vliegt omhoog, de ander stort 'zielig' neer, wordt beslopen, vliegt op. Heel grappig.