Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Geen idee hoe oud deze nu zijn. De knollen wegen zo tegen de 1 tot 5kg. Ik plant ze jaarlijks in potgrond met wat extra koemest en bemest zr dan ook nog met gewone kunstmest. Als ze eenmaal groot genoeg zijn bloeien ze. De extreem grote (mijn bloemrecord staat op 1.83m) slaat na zo'n bloei soms wel een jaartje blad over. Ik vind het dan wel altijd knap dat hij na zo'n 1,5 jaar precies op tijd met zijn nieuwe blad komt.
Voor de bloei hoef je ze niet op te potten, beter van niet zelfs. Ze hebben tijdens de bloei geen wortels dus vocht opnemen kunnen ze toch niet, rotten kunnen ze echter wel! Oppotten doe ik pas in april.
Goeie avond allemaal..... ligt dat nu aan mij... dat ik erover lees.... maar heu dat vreemd luchtje !? ..... is me ontgaan in gans de conversatie.... en ik ben nogal nieuwsgierig van aard.... ik weet graag het naadje van de kous... dus in dees geval dat luchtje
groetjesM.
Van de knollen word ook een soort pasta gemaakt, die zeer lekker is en geen enkele calorie bevat! Neemt veel vocht op en vult zo je maag! (gezien op tv!) Het noemt Shirataki noedels!
goeie morgen Borsvrouw... vanuit een kletsnat frankrijk... deze nacht zware storm gehad!
THeo is vies van alles dat maar een beetje een reuk afgeeft, ik denk niet dat dit een succes zou worden bij ons ... Maar ze is ontzettend mooi ( op foto, wat een pracht zal het dan in het echt zijn waaauuww )
Geen record dit jaar, met 1,63 toch nog zo'n 20cm korter dan twee jaar terug. Benieuwd of de plant nu een blad gaat geven of wederom een jaar slapen gaat. De kelk zelf meet zo'n 70cm. De geur...daar hebben we het maar even niet over