menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Een vreemd luchtje

Ga naar meest recente reactie

RdB

RdB

Twee in bloei, twee op komst!

Ruud

Tuinbabbel

donderdag 7 maart 2013 - 21:47
Polplastron

Polplastron

Prachtig! Welke soort is dat?
donderdag 7 maart 2013 - 23:26
RdB

RdB

Amorphophallus konjac, de twee kleintjes. De grootste begint net lekker uit te lopen. Die bloem was twee jaar terug ruim 1,80m.

Ruud
vrijdag 8 maart 2013 - 08:22
Gehenna

Gehenna

Hoe oud zijn die? Ik heb alleen blad, nog geen bloem gezien.
vrijdag 8 maart 2013 - 15:23
minouke

Minouke

Spectaculaire planten.
Ik heb knolletjes gekregen en die dus in pot geplant en nu vol spanning wachten
vrijdag 8 maart 2013 - 16:18
RdB

RdB

Geen idee hoe oud deze nu zijn. De knollen wegen zo tegen de 1 tot 5kg. Ik plant ze jaarlijks in potgrond met wat extra koemest en bemest zr dan ook nog met gewone kunstmest. Als ze eenmaal groot genoeg zijn bloeien ze. De extreem grote (mijn bloemrecord staat op 1.83m) slaat na zo'n bloei soms wel een jaartje blad over. Ik vind het dan wel altijd knap dat hij na zo'n 1,5 jaar precies op tijd met zijn nieuwe blad komt.

Voor de bloei hoef je ze niet op te potten, beter van niet zelfs. Ze hebben tijdens de bloei geen wortels dus vocht opnemen kunnen ze toch niet, rotten kunnen ze echter wel! Oppotten doe ik pas in april.

Ruud
vrijdag 8 maart 2013 - 18:01
minouke

Minouke

oei, dan ga ik ze direct uithalen, bedankt Ruud
vrijdag 8 maart 2013 - 18:03
Gehenna

Gehenna

Ik zal nog een paar jaar genieten van het mooie blad voor de bloem zich laat zien. Grootste bol is maar een 300g.
maandag 11 maart 2013 - 16:12
minouke

Minouke

hoe groot moet de bol dan zijn voor ie bloeit?
maandag 11 maart 2013 - 16:50
Gehenna

Gehenna

Geen idee. Dat zal ik over een paar jaar weten. Maar hoe klein ze ook zijn, ze maken jonkies
dinsdag 12 maart 2013 - 18:47
minouke

Minouke

oke geduld hebben dus
dinsdag 12 maart 2013 - 19:38
myriam56

Myriam56

Goeie avond allemaal..... ligt dat nu aan mij... dat ik erover lees.... maar heu dat vreemd luchtje !? ..... is me ontgaan in gans de conversatie.... en ik ben nogal nieuwsgierig van aard.... ik weet graag het naadje van de kous... dus in dees geval dat luchtje
groetjesM.
zaterdag 16 maart 2013 - 21:42
zuurtje

Zuurtje

De Amorphophallus konjac is een plant, waarvan de bloemen een aas/rottend vleesachtige lucht afgeven.
zondag 17 maart 2013 - 00:32
myriam56

Myriam56

Goeie morgen Zuurtje.... ach zo... en staat die mooie plant dan in de woonkamer ?
Ze is wel erg mooi...
zondag 17 maart 2013 - 08:04
BOSVROUW

BOSVROUW

Van de knollen word ook een soort pasta gemaakt, die zeer lekker is en geen enkele calorie bevat! Neemt veel vocht op en vult zo je maag! (gezien op tv!) Het noemt Shirataki noedels!
zondag 17 maart 2013 - 09:05
myriam56

Myriam56

goeie morgen Borsvrouw... vanuit een kletsnat frankrijk... deze nacht zware storm gehad!
THeo is vies van alles dat maar een beetje een reuk afgeeft, ik denk niet dat dit een succes zou worden bij ons ... Maar ze is ontzettend mooi ( op foto, wat een pracht zal het dan in het echt zijn waaauuww )
zondag 17 maart 2013 - 10:26
RdB

RdB

Inderdaad de geur is verre van plezierig, gelukkig duurt dat niet zo heel lang. Als je ze bovendien wat koel zet is het best dragelijk.

Hoe groot? Geen idee, ik zal mijn kleinste bloeier eens moeten wegen, helaas is de batterij van de weegschaal net leeg.

De grootste bloeit bijna, dan volgen weer foto's!

Ruud
zondag 17 maart 2013 - 13:40
RdB

RdB

Als beloofd

Geen record dit jaar, met 1,63 toch nog zo'n 20cm korter dan twee jaar terug. Benieuwd of de plant nu een blad gaat geven of wederom een jaar slapen gaat. De kelk zelf meet zo'n 70cm. De geur...daar hebben we het maar even niet over

Ruud

[url=http://postimage.org/][afbeelding verwijderd niet-https]

Close up:

[url=http://postimage.org/][afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 31 maart 2013 - 22:27
Gehenna

Gehenna

Mooi!
maandag 1 april 2013 - 10:38
myriam56

Myriam56

Inderdaad fabelachtig mooi..ik denk dat de foto.... zelfs niet alle schoonheid weer geeft... maar volgens ik kan lezen.... gelukkig geen geur-foto
M.
maandag 1 april 2013 - 11:19
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).