menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Voorstellen

Ga naar meest recente reactie

Hazelrah

Hazelrah

Dag plantvrienden.

Eindelijk een (actief) plantenforum.

Ik heb me aangemeld omdat ik op zoek was naar informatie over orchideen en een probleem wat ik ermee heb, wat ik overigens op internet niet kan vinden.

Verder zoveel leuke onderwerpen hier en van alles over planten die ik ook allemaal heb.
Ik ga maar eens lezen hier.

zondag 23 februari 2014 - 07:32
Marei

Marei

Goedemorgen Hazelrah,

Wat leuk dat er iemand bij komt die ook van orchideeën houdt. Ben benieuwd naar je probleem en als je het hier post zullen we zeker proberen je antwoord te geven.

Trouwens, ik zie dat je in de omgeving van Den Bosch woont; heb je er wel eens aan gedacht lid te worden van een orchideeënkring? In Best is een heel actieve en enthousiaste kring, de NOB, je kunt daar drie maanden vrijblijvend komen kijken voor je beslist om je aan te sluiten. Er worden altijd planten besproken, eventuele problemen behandeld, lezingen gegeven, in april en in oktober worden er veilingen gehouden zodat je voor een redelijke prijs aan planten kunt komen; kortom er gaat een nieuwe orchideeënwereld voor je open. Ik nodig je van harte uit eens te komen kijken.

Groetjes Marei en misschien zien we elkaar eens in Best.

Tuinbabbel

zondag 23 februari 2014 - 10:58
Hazelrah

Hazelrah

Woow wat een mooie exemplaren zie ik hier Marei.
Zijn dit jouw eigen orchideeën ?

Goh Best, dat is inderdaad niet zo ver uit de buurt.
Ik weet niet of je hier websites mag vermelden maar lijkt me zeker leuk om daar eerst eens te lezen.
Misschien is er wel een nieuwsbrief of zoiets?


En dan mijn probleem.
Ik zal proberen een foto te maken want het ziet er nogal gek uit maar het komt hier op neer:
Er zit een grote ronde zwarte vlek ( grootte van een euro zegmaar) op het uiteinde van 1 van de bladeren. Alsof het verbrand is, maar aangezien dat niet kan ( staat Noord) is het kennelijk iets anders. Het rare is dat geen enkele van de andere planten er last van hebben. Nou ja, tot nu toe dan.
Geen idee wat het is.



zondag 23 februari 2014 - 13:35
Marei

Marei

Ja, dat zijn inderdaad mijn eigen planten. Op onze website www.eendijkvaneentuin.nl kun je er nog meer vinden; daar staat ook een link naar onze vereniging; ga maar eens kijken.

En dan je probleem.
Zonder foto kan ik er natuurlijk niets over zeggen, probeer hem hier maar te plaatsen, verkleinen hoeft niet, je kunt een foto zo uploaden.

Groetjes, Marei.
zondag 23 februari 2014 - 15:07
Hazelrah

Hazelrah

Ok hier de originele foto. (handig trouwens dat het zo makkelijk gaat hier. )

Die witte puntjes in de hoek is gewoon as hoor, zegt verder niks over de plant.



De website ga ik straks op mijn gemak bekijken.

Tuinbabbel

zondag 23 februari 2014 - 15:33
Marei

Marei

Ik denk dat het goed is dat je het blad afgeknipt hebt. Het gaat hier over een Phalaenopsis. Virusziekten kunnen dit beeld geven; je moet je planten goed in het oog houden, zeker die waar dit blad van af komt. Tegen een virusaantasting is weinig of niets te beginnen en als het van de ene plant op de andere overgaat ben je verder van huis.
Groetjes, Marei
zondag 23 februari 2014 - 16:20
Hazelrah

Hazelrah

Oh? Jij ziet zo al aan het blad dat het een Phalaenopsis is?
Wat dus klopt.

Ja dat afknippen heb ik gedaan nadat ik zoiets gelezen had Marei, alleen het plaatje wat er bij stond leek hier niet op.

Jeetje deze dus maar snel weghalen voor de zekerheid.
Arme orchidee, leek juist heel tevreden met al haar bloemetjes, zo samen tussen de anderen.
Goh, afwachten en hopen dat het toch nog goed komt.
En het blad in de kachel dan maar.



Verder de website bekeken en my my wat een geweldige foto`s zeg, van al die orchideeën.
Zo inspirerend. Al die kleuren en werkelijk wonderlijke bloemvormen.
Wat een bijzondere plantenfamilie is het toch als je dat album zo doorbladert.

De hele omgeving vind ik trouwens prachtig.
Zo een paradijselijke tuin, daar wil je wel wonen.



zondag 23 februari 2014 - 18:56
Marei

Marei

Ja, wij gaan hier nog even niet weg.....
Als je plant er verder goed uit ziet zou ik hem nog niet direct weggooien, maar wel even apart zetten. Van weggooien leer je ook niks hè

Groetjes, Marei.
zondag 23 februari 2014 - 21:27
Hazelrah

Hazelrah

Precies, zo leer je niks.

En nee weggooien doe ik zoieso niet. Zolang hier nog iets leeft hoort het erbij.
desnoods in de tuin of op de logeer maar noway weg hoor.

Fijn genieten van jullie tuin.
De Lente is onderweg en de vogels zijn al zeer vroeg aan het zingen.
maandag 24 februari 2014 - 07:25
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).