Hey, ik heb recentelijk een beukenhaag aangelegd. Ik heb eerst graszoden verwijderd, daarna gleuf gemaakt en aangeplant en daarna gleuf weer dicht. (samen met spandraad en paaltjes) Nu zit ik nog met het "probleem" dat door het wegdoen van graszoden ik een soort gleuf heb van +-5cm
Ik zou deze willen vullen met aarde van mijn voortuin die deze lente aangekleed zal worden (ben bezig met de oprit en tuinpad te laten betonneren en polieren
zal klaar zijn rond maart ergens.
Indien nog mogelijk zou ik kortelings erna nog aanplanten, anders zullen het al een deelaanplanting worden met soorten die ik in pot zal aankopen.
Nu mijn vraagstelling: Zou het een probleem vormen om morgenvoormiddag de grond te "verleggen". Ze geven lichte vrieskou van -1 in het binnenland.
Ik wacht nu al enkele weken en steeds is het weekend OF te koud OF te nat zodat ik niets kan doen
en die grond moet echt weg alvorens ik vooraan in mijn tuin zou kunnen beginnen.
Graag jullie advies of dit echt zo'n probleem is? Het zou enkel om een toplaag gaan die tegen de boompjes gelegd zou worden.