Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
ik heb een brievenbus in blauwe arduin steen gekocht in de winkel maar de brievenbus word nat vanbinnen
de post is altijd nat ik heb er al brikjes ingelegd met erop een roostertje maar post blijf nat wat kan ik doen
Het lijkt me dat je dan alleen de brievenbus zo kan plaatsen dat de regen er niet meer inwaait.
Of je legt er een grotere arduin stenen plaat bovenop ( of ander materiaal) zodat het niet meer in kan regenen. Want dat lijkt me het probleem. Het 'klepje' zit net iets te hoog of is te kort om de regen tegen te houden.
Het lijkt me een standaardprobleem bij dit soort brievenbussen; ook bij ons komt dit voor.
Het voorstel van Minouke lijkt me de enige goede oplossing; merci Minouke voor de tip die ik hier ook misschien wel ga toepassen!
mijn brievenbus staat met het deurtje op de regenkant
maar als ik nu een gaatje boor in de steen waar brieven op liggen zou dat niet helpen
dan kan het water weg het blijft wel vochtig maar het overtollige water kan weg
Je kan er een rooster inleggen waar de post op valt.
Langs de binnenkant een plastiek gordijntje aanbrengen zodat de regen niet meer kan inslaan en als de postbode brieven in de bus stopt zal het plastiek de post niet tegenhouden.