Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo,
't is winter en ben volop bezig met verplanten in de serre. Na 20 jaar mogen toch tal van planten nu toch wel eens nieuwe grond (met vooral klei en keien) hebben. Helaas, zoals kinderen met de tijd hun broeken ontgroeien heb ik een 30-tal planten die niet meer gediend zijn met een potje van 13 op 13 en 11cm hoog. Ik heb iets nodig met een diameter van 20, 22, 24 cm (ofwel vierkant) maar toch maximaal 15cm hoog.
Dus, dit kunnen potten of schalen zijn, in het zwart en natuurlijk kunststof. Het MOETEN GEEN sierpotten zijn. Die potten verdwijnen toch in een gesloten bak.
Iemand enig idee waar ik dat kan vinden ?
Ik heb me hier al te pletter gezocht en op het internet vind ik ook al niets. En toch bestaan ze.
Wie kan me helpen? Ik spreek hier van een 20- à 40 stuks in het totaal.
Alvast dank
Buggenhout, maar indien nodig doe ik wel een paar km. Dendermonde-Brussel-Aalst-Gent-Mechelen ...
Gewoon een kwestie dat ik er nergens vind.
Teku had die indertijd, maar ik vrees dat daar niet veel meer is van te vinden.
Voor Teku was er nog Tovadec (ik heb daar nog een serieus voorrad van) maar ook, bestaat niet meer en bij de nieuwe firma niet beschikbaar.
Het loont de moeite om diverse aanbieders te vergelijken want er zit flink wat prijsverschil tussen. Ook kijken naar de kwaliteit zodat je niet die softe meukpotten koopt.
Een andere optie is om bij lokale hoveniers te vragen of zij iets over hebben.
Misschien is dat wat ver voor jou maar bij tuincentrum Van Uytsel in Kontich hebben ze een zeer breed aanbod. Het zou me verwonderen als je daar niet kan vinden wat je zoekt. Wellicht zijn er andere tuincentra dichter in jouw buurt die ook zo een breed aanbod hebben.