menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Oxalis

Ga naar meest recente reactie

westy

Westy

Ook ik heb hier veel last van nu is mijn vraag aan jullie; over heel de lengte naast mijn taxushaag zit dit hardnekkig onkruid als ik dit nu wil bespuiten met een onkruid bestrijdmiddel kan dit ook kwaad voor de taxus?
zaterdag 8 september 2007 - 11:29
printemps

Printemps

tuurlijk kan dit kwaad
morsen op de haag,is haag ook weg

beste is met handschoenen en een spons of borstel aanstrijken
of haag met stuk plank of karton beschermen,maar opletten met de nevel

grtzz

zaterdag 8 september 2007 - 17:03
westy

Westy

Ja dat begrijp ik maar heeft dit geen invloed op het wortelgestel van de haag?
zaterdag 8 september 2007 - 17:06
deHaan

DeHaan

Waarmee wil je spuiten?
zaterdag 8 september 2007 - 20:45
erik1

Erik1

er zijn producten waarmee je kan spuiten onder je haag, die wel de groei van je haag wat zullen remmen maar kapot gaan of dor worden ze er niet van,
beste is in het voorjaar als je het eerst onkruid ziet verschijnen dadelijk met casaron onderstrooier dit voor komt het kiemen van zaad, let wel op de dosis verschilt naar gelang de ouderdom van de plant. is een goed middel dat effetief werk
zaterdag 8 september 2007 - 20:50
westy

Westy

Waarmee wil je spuiten?
wat is jullie advies om mee te spuiten(round-up)
zaterdag 8 september 2007 - 21:32
annis

Annis

Zelf heb ik hiervoor Clearup van Bayer voor gebruikt. Hier stonden ook planten bij de Oxalis in de buurt. Het beste bij windvrij weer gebruiken. Dit middel bestrijd de plant via het blad.
zaterdag 8 september 2007 - 21:45
westy

Westy

En ben je er vanaf is het niet terug gekomen?
zaterdag 8 september 2007 - 22:31
annis

Annis

Dit jaar heb ik er wel weer last van gehad maar niet zo veel als de eerste keer. Bij mij is dit het geval in de voortuin als het bij de buren nog zit krijg ik het automatisch ook weer. Dus nu gebruiken we beiden Clearup.
zondag 9 september 2007 - 11:03
westy

Westy

Dus volgens jullie is het 't beste te gebruiken Clearup,is dit hetzelfde als Roundup?
zondag 9 september 2007 - 12:57
erik1

Erik1

LET OP Roundup. is niet zo goed voor de haag bij ROUNDUP is een contact gif alles wat je raakt is kapot. het word opgenomen door het blad en gaat net de sapstroom mee terug naar de wortels, en begint daar zijn werking.

casarone daar in tegen voorkomt het kiemen van zaden zo dat het bij de juiste dosis bij geen invloed heeft op de vaste planten, bij een te hoge dosis zal het de groei wat afremmen maar de vaste planten zullen er niet van streven. is in korrel vorm.

strooien op grond en lichtjes onderwerken, wel op letten als je nu bv veel bladval, snoeiafval heb en je wil deze verwijden dat je steeds wat van het product mee neem en het bv op de composthoop gooit en je gebruikt je compost in je groente tuin zullen er niet veel groente uitkomen; het product heeft een zeer lang na werking
zondag 9 september 2007 - 14:29
westy

Westy

Hebt u ervaring met casarone ten behoeve van oxalis
zondag 9 september 2007 - 14:47
corrielat

Corrielat

Hallo Westy,
Ook ik heb last van dit vervelend (on)kruid, maar aangezien ik niet wil spuiten ga ik iedere dag zozolang het nodig is) met de hand verwijderen, dit is wel veel werk maar wel gifvrij,
ik heb mijn eigen een trucje aangeleerd, ik neem een gewone eetvork een steek onder de plant om zoveel mogelijk wortel mee te nemen, als je dit regelmatig gedaan hebt kan je hem gemakkelijk verwijderen voor!!!! er zaad gevormd is, want dat springt onder je vingers door alle kanten uit,
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er dit jaar minder last van heb, ik probeer steeds op te verwijderen,
Misschien heb je hier iets aan, want met spuiten denk ik dat het na verloop van tijd toch ook weer terug komt,
misschien vinden ze mij gek......maar ik word blij als ik weet dat ik niet heb hoeven spuiten,
zondag 9 september 2007 - 15:48
deHaan

DeHaan

Clearup volgens mij hetzelfde als Roundup.
Kijk even wat de werkzame stof is, dit staat op de verpakking.
Staat hier Glysofaat, dan werkt het hetzelfde als Roundup.
Alleen een andere fabrikant, is behoorlijk giftig.
Doe als corrielat, is het beste.
zondag 9 september 2007 - 15:51
westy

Westy

Oke dank u allen voor info
zondag 9 september 2007 - 16:18
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

Clearup volgens mij hetzelfde als Roundup.
Kijk even wat de werkzame stof is, dit staat op de verpakking.
Staat hier Glysofaat, dan werkt het hetzelfde als Roundup.
Alleen een andere fabrikant, is behoorlijk giftig.
Doe als corrielat, is het beste.

Bedankt de Haan, gelukkig iemand die me niet HELEMAAL voor gek verklaard
zondag 9 september 2007 - 16:39
erik1

Erik1

wij werken veel casarone onder alle vaste plante, gebruiken het voor al in het voorjaar, en hebben dan door het ganse jaar minder werk met het wiede van onkruid .
zondag 9 september 2007 - 22:36
corrielat

Corrielat

Hallo Erik

Wat is casarone? en hoe werkt het?
maandag 10 september 2007 - 07:55
deHaan

DeHaan

Caseron is een korrel die je gewoon tussen de planten kan strooien.
Het voorkomt het kiemen van zaden.
Lees wel goed de gebruiksaanwijzing, want het is wel vergif.
maandag 10 september 2007 - 11:48
corrielat

Corrielat

no thanks, niet aan mij besteed dus,
maandag 10 september 2007 - 14:18
erik1

Erik1

ik kan niet anders, 20 ha is niet bij te houden met schoffel en hark
dinsdag 11 september 2007 - 21:19
corrielat

Corrielat

Beste Erik,
Natuurlijk heb ik makkelijk praten, ik weet niet eens een voorstelling te maken hoeveel 20 ha is
Iedereen doet het naar eigen kunnen, en ik heb gelukkig niet zo'n mega grote tuin, dus als je vergif MOET gebruiken, aub niet teveel he, lieve groetjes van mij
dinsdag 11 september 2007 - 21:38
erik1

Erik1

ik doe mijn best om zo weinig mogelijk vergif te gebruiken, maar ik heb mij ook aan een budget te houden en moet dan steeds ook de kostprijs in de gaten houden, en al ik 2 man moet laten wieden of ik kan 1 laten spuiten
woensdag 12 september 2007 - 21:33
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).