menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nieuw

Ga naar meest recente reactie

ivdegi

Ivdegi

hey iedereen,

Ik ben nieuw en ga binnenkort aan de slag met ons slagveld aan te leggen tot mooie tuin en eetbare tuin.
Het eerste obstakel zijn onze honden.
Wij hebben een hond die alles wat in de tuin staat lekker op te eten, daarom zou ik rond de bloemen en planten een afrastering willen plaatsen dat niet lelijk is. ( dus geen gewone draad).
Hebben jullie tips??

Groetjes
Ivan de Gier
donderdag 28 februari 2008 - 16:12
annd6

Annd6

Je hebt zo van die afsluitingen die geweven zijn van takken, erg mooi om zien ook.

Welkom op dit forum trouwens en veel plezier hier.

Groetjes
Ann
donderdag 28 februari 2008 - 16:21
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Dag Ivan, welkom op het forum! Je kunt het een hond heel goed leren dat hij niet in perken en borders mag komen. Dat is misschien makkelijker dan alles afzetten met hekjes.
donderdag 28 februari 2008 - 16:43
Matabish

Matabish

Hartelijk [afbeelding verwijderd niet-https] Ivan,

op dit superleuke en interessante tuinforum. Hier vind je alleen maar vrienden die elkaar helpen.
Dus, zet je erbij!

Een hond is idd nog véél slimmer dan wij durven denken, en zelfs op latere leeftijd (van de hond [afbeelding verwijderd niet-https]) kan je hem nog allerlei leren. Dus eerst maar eens proberen, zou ik zeggen.

Groetjes,

Matabish.

donderdag 28 februari 2008 - 16:56
Esem

Tekst aangepast

Esem

Ik zou kiezen voor een stukje waar de hond zijn behoefte kan doen want er gaat niet te vinden zijn om je hond uit je bloemenboorder te houden wat dan ook nog ens de tuin niet zou ontsieren.
Alles wat te hoog is ontsiert je tuin.
Dus het enige wat ik kan bedenken is je hond een apart en afgesloten plekje te geven.

Gr Eddy,
donderdag 28 februari 2008 - 18:30
ivdegi

Ivdegi

wat een ontvangst!
Schitterend!

Ik heb er ook al aan gedacht om de hond af te richten om niet te graven planten te eten.
(eigenlijk heb ik wel de ervaring honden af te richten, maar hier heb ik blijkbaar geen goed oog in).
Soms is het wel grappig.
Vorig jaar stond er een rozenstruikje van ongeveer 40cm hoog.... mijnheer heeft het allemaal opgegeten!.

een paar weken geleden hadden we bloembollen geplant in bloembakken, en mijnheer hing tot op zijn staart vol met potgrond en was nog lekker aan het kauwen...

donderdag 28 februari 2008 - 19:33
Jeannette1

Jeannette1

Hai Ivan, welkom op dit fijne en leerzame TuinadviesForum!

Ik wens je veel suc6 met je honden en met je tuin!

Groetjes, Jeannette
donderdag 28 februari 2008 - 19:46
an

An

welkom ivan
ik heb mijn pup toen afgeleerdt om mijn tuin omte ploegen door
hem te betrappen en dan een klein drinkflesje met kiezelsteentjes er in en dan bij hem neer gooien niet op de hond gooien en door het lawaai van het flesje schrikt hij je mag niet kijken als hij schrikt anders weet hij dat jij hem gooide en dan is het efect eraf hij denkt dat je dan spelen wil
en dat is niet de bedoeling
het gaat om het schrik efect, en dit moet je dan elke keer doen als hij iets doet wat hij fout doet
desnoods maak je meerdere flesjes op meerdere plaatsen zodat je niet steeds die fles mee moet nemen
bij onse hond werkte het
heel soms wil hij het nog wel eens doen maar dat gedrag is grotendeels afgeleerd

succes ermee
donderdag 28 februari 2008 - 21:22
Adrienne

Adrienne

Ivan,

[afbeelding verwijderd niet-https]

Waarom geen hondentoilet voorzien !
Het hoeft niet eens zo groot te zijn, en je kan het langs drie zijde
verstoppen door een mooi haagje.
donderdag 28 februari 2008 - 21:41
annd6

Annd6

Zo'n ontvangst is hier de gewoonte
Het zijn hier stuk voor stuk hele hartelijke mensen en af en toe een beetje gek

Zonde dat het niet lukt om de hond te trainen, je hebt nochtans veel ervaring met dieren! Ik heb je site gezien, erg mooie foto's zeg! Trakteer je ons hier op het forum af en toe op zo'n foto? Vinden we erg leuk!
Bij Tuinfoto's, tuinbabbel, ofzo moet dat zeker kunnen.
Moet wel een superboeiend beroep zijn!

groetjes
Ann

donderdag 28 februari 2008 - 22:48
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Van mij ook hartelijk welkom bij ons groepje Yvan,

Wat een mooie vogels op je website! proficiat valkenier.
Mensen die zo geduldig met dieren omgaan om ze af te richtten, zijn meestal goede en warme mensen.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Succes met het aanleggen van je tuin en africhten van je hond
Tot hoors
donderdag 28 februari 2008 - 23:07
ivdegi

Ivdegi

Het idee van de fles en de kiezelsteentjes erin vind ik een goed idee om te proberen.
Ik heb één groot geluk, het is een hond(jachthond) van zo'n 40à50kg maar als een vlieg tegen zijn kop aanvliegt heeft hij al bang.
Dus het zou wel eens een slagende opdracht kunnen worden.

De dieren waarmee ik werk is natuurlijk heel leuk, er is altijd een band tussen mens en dier, en die is soms hechter dan met mensen.

De aanleg van de tuin zal dan ook gebeuren tussen de hokken en volieres waar ik probeer een leuke stijl toe te passen( niet gewoon rechthoekige kooien maar sierlijk).


Groetjes
vrijdag 29 februari 2008 - 09:13
ivdegi

Ivdegi

vergeten antwoord:

Het idee van een hondentoillet vind ik ook goed maar een vriend van mij heeft dat ook, en de honden hebben er een echt zwijnenstal van gemaakt. Er is alleen maar modder en het interieur van het huis moet er ook aan geloven.
De rest van zijn tuintje is natuurlijk een bijou.

Groetjes
vrijdag 29 februari 2008 - 09:16
an

An

ipv kiezelsteentjes kun je er ook kleine knikkertjes in doen
wel half vullen anders is hrt efect weg je ken ze wel die kleine sisiflesjes of zo en alleen vlak naast hem gooien als je hem betrapt.

succes
als je nog vragen hebt hoor ik het wel

ik ga ook even op jou site kijken als ik dat zo lees met die valken
vrijdag 29 februari 2008 - 11:13
rialle

Rialle

Ivan, hartelijk welkom op dit familiaire en leerzame forum!

Ik heb geen verstand van honden trainen maar ik wens je veel succes met je hond!

Groetjes Rialle
vrijdag 29 februari 2008 - 11:15
willekew

Willekew

Ook welkom van mij, ben hier ook pas nieuw!

Wij hebben onze hond(helaas is hij al anderhalf jaar dood), destijds geleerd, dat hij alleen op het gras mocht en niet in de borders en de moestuin. Gewoon, door constant op te letten en als we zagen, dat hij iets van plan was al gelijk 'nee' of 'foei' te roepen. als hij zijn poging dan opgaf, beloonden we hem met een knuffel of een hondenkoekje. Succes ermee.

Groetjes, Willeke.
vrijdag 29 februari 2008 - 16:43
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).