Hallo
Ik ben op zoek naar een oplossing voor een heel vervelend probleem: mijn stadstuintje is ommuurd met een muur van ongeveer 1m80 hoog. Echter, een overbuur die op het eerste verdiep woont, kijkt recht mijn woning én tuin binnen. Niet zo erg zou je denken, was het niet dat hij me constant zit te begapen.
Eer ik dit in de mot had, was mijn terras reeds aangelegd - deze komt zo'n 20 cm van de muur af tot z'n einde. Ik heb dus niet veel plaats om iets voor de muur te zetten, en dit voor een grote plant...zelf dacht ik aan bamboe maar gezien het snijgevaar (heb jong zoontje), twijfel ik toch.
Kan iemand me een hooggroeiende, snelgroeiende, niet in de breedte groeiende, wintervaste plant (vraag niet veel, k weet het
)aanraden die bovendien niet veel plaats in de grond nodig heeft (of die ondergronds niet zodanig dikke wortels krijgt dat m'n terras omhooggeduwd zou worden) en die geen klimplant is (moet groter worden dan de muur).
Of...wat ik ook kan doen is bloembakken zelf maken (ook hier zijn tips welkom!) - breedte voor bloembak moet 2 meter zijn, of 2x 1 meter - en dan bvb. dubbele witte jasmijn planten? Iemand ervaring mee? Heeft dit geen "klimrek" nodig? Kan dit in bloembakken? Ik ken deze specifieke plant zelf niét, vind er niets over terug, maar iemand raadde me die aan...
m.a.w. HELP
Alvast bedankt!!
Liefs, Heidi