Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Wij hebben zopas een stuk van onze tuim met totale onkruidverdelger gespoten aangezien er geen beginnen aan was (overwoekerd sinds enkele jaren). Nu staat er op de verpakking dat je acht maanden moet wachten om gras te zaaien. Volgens de verkoper in het tuincenter kon het echter geen kwaad om struikjes/hagen te planten op dit stuk grond.
Nu vraag ik me af, wat met bloembollen?? Gaat het product de groei van de bloembollen tegen? Of hebben ze er geen last van aangezien het product normaal een laagje vormt bovenop de grond??
aan esem: in principe ben ik het volledig met je eens maar onze wildernis was volgens mij voor één keer niet anders te bestrijden.... Na deze start-keer nooit meer, beloofd
aan pieter: het product noemt 'kid liquid' van Bayer Garden op basis van oxadiazon, diflufenican en glyfosaat!! Kan je mij dan iets meer vertellen?? Heb je toevallig aan de KULeuven gestudeerd? Je komt me bekend voor!
je kan ook een test doen en tuinkers zaaien
als dat uitkomt is de grond OK
maar aangezien het slechte weer schraap dan een bovenste deel van de aarde af
zet binnen in een schaal en zaai daar dan in
mvg
an
PS die glysofaat zou niet zo gezond zijn beweerd men
in het grondwater zou die een kankerverwekkende verbinding maken