Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ben hier nog eens! Op 8 oktober werd mijn gras gezaaid. Op bepaalde plekken komen er al sprietjes door maar een groot deel is nog redelijk blank. Nu vroeg ik mij af wanneer ik op mijn gazon zou mogen lopen. Er moet namelijk op de grens een bekaertdraad met betonplaten geplaatst worden. Voor de voorkant en een klein stukje van de zijkant hebben wij geopteerd voor een beukenhaag. Hebben jullie enig idee wanneer ik dit zou kunnen doen?
Hoi Sharon,
Ik kan je alleen informatie geven van hoe het er bij mijn dochter voor staat.
Deze gazon is begin september ingezaaid, staat er redelijk goed op , al vrij lang, maar zij lopen er zo weinig mogelijk over, echt niet meer dan dat moet. Men zegt ons dat het gras eigenlijk pas sterk genoeg zal zijn in het voorjaar.... maar je krijgt hier misschien nog wel meer reacties van èchte kenners.
Groetjes
Josée
Ik zou eerlijk gezegd nog niet op die kleine sprietjes gaan lopen.
Wij hebben het ook halverweg september gezaaid en dat staat er eigenlijk al wel redelijk mooi op. Echt al graspolletjes. Ik ben er afgelopen week wel opgeweest om het blad eraf te blazen ik was bang dat dit niet echt goed zou doen als het te lang bleef liggen. Ik kon er al goed overheen lopen. Maar over sprietjes zou ik dus echt nog niet doen.
Ik zou eerlijk gezegd nog niet op die kleine sprietjes gaan lopen.
Wij hebben het ook halverweg september gezaaid en dat staat er eigenlijk al wel redelijk mooi op. Echt al graspolletjes. Ik ben er afgelopen week wel opgeweest om het blad eraf te blazen ik was bang dat dit niet echt goed zou doen als het te lang bleef liggen. Ik kon er al goed overheen lopen. Maar over sprietjes zou ik dus echt nog niet doen.
Over het gras best niet lopen want je kan de grassprietjes kraken en dan gaan ze afsterven en heb je geen gras. Zoals hierboven om de bladeren af te blazen ook best zo weinig mogelijk op lopen, zelfs blazen met een bladblazer moet je opletten dat je de kiempjes niet wegblaast.