menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuinonderhoud

Ga naar meest recente reactie

caroline1

Caroline1

ik vraag mij af

kunnen jullie iets doen in de tuin nu?
ik zou wel willen maar het is gewoon te nat
nog sneeuwresten en vriestemperaturen

om te snoeien is het nog te koud denk ik en ik mag niet in gras lopen anders loop ik het allemaal kapot

om wat klimop rond mijn vijver te zetten is het ook te koud en ja mijn draceana is kapot door de vorst.
zal iets nieuws moeten zetten in de plaats
had er twee staan en bij de ene is de stam gewoon rot door de vorst.

hopelijks zal er verder niet teveel schade zijn

maar er zal heel veel werk zijn in de tuin ...

hopelijks wordt het toch eens wat warmer en droger..

kan wel beetje in mijn tuinhuisje werken, en nieuwe houten tegels leggen, maar ook daarvoor is het te nat...

groetjes caroline

zaterdag 7 februari 2009 - 13:58
printemps

Printemps

hallo

enkel wat overgebleven onkruid uittrekken kan je nu doen

en verder web-site's bezoeken
zaden controleren
ideekes zoeken
en nieuwe zaden en bollen zoeken en bestellen

en dromen van beter en warmer weer

mvg
an
zaterdag 7 februari 2009 - 14:38
deHaan

DeHaan

Snoeien kan nu heel goed.
zaterdag 7 februari 2009 - 17:30
Esem

Esem

Idd Snoeien is nu het moment,maar voor de rest kan je beter niets doen in de tuin, zo lang het te nat en bervoren is,je doet meer kwaad dan goed.

En ja de winter loopt op zijn einde en de lente zal zich weldra aanmelden en de kriebels beginnen zich te manifeteren.
Maar je kan ze 't best nog even onderdrukken, zoals we allemaal moeten doen.

Binnen een maandje staan we er veel beter voor.

gr Eddy,
zondag 8 februari 2009 - 13:12
sunjet

Sunjet

snoeien kan perfeckt
en bomen met blote wortels planten kan ook als het niet vriest
spitten
woensdag 11 februari 2009 - 20:28
vanparystje

Vanparystje

onkruid wieden, snoeien, bladeren opkuisen enzovoort. Dat zijn nu mijn dagelijkse bezigheden, natuurlijk moet je opletten dat je niet je gazon kapotloopt van de natte.

Nieuwe aanplantingen zou ik nu nog niet doen maar wacht daarmee tot in maart het echte plantseizoen begint dan weer.
vrijdag 13 februari 2009 - 22:57
Esem

Esem

Ik kan geen onkruid wieden zonder het gazon te betreden,en bladeren opkuisen is al in het najaar gebeurd.

En met het snoeien van je rozen en struiken kan je best nog wel wat wachten,als het nog gaat vriezen ,en de kans zit er nog altijd wel in,dan zit je nog met meer problemen

Maart,April s nog tijd genoeg,Ik snoei zelfs nog rozen in Mei en bloeien immers ook nog.
Zelfs wat later ,dat op vele plaatsen geen roos meer te bespeuren is staan er hier nog enkele te bloeien.

Al kriebelt het,laat je niet verleiden om nu al aan de slaag te gaan maar wacht nog maar een maandje, zoals ik hierboven al schreef.
Haast en spoed is zelden goed

Gr Eddy,
vrijdag 13 februari 2009 - 23:16
vanparystje

Vanparystje

je mag het gazon wel betreden maar niet te intensief, maar inderdaad je kunt nog wel wachten tot maart-arpil, hopelij kzijn de temperaturen dan anders.

Over de rozen, nja je kan ze nu al half insnoeien maar wacht nog met kort te zetten tot na de vorstperiode enja die kennen we de einddatum nog niet
vrijdag 13 februari 2009 - 23:19
caroline1

Caroline1

hallo lieve mensen

dank jullie voor jullie reactie

ja geduld hebben en dan kunnen we terug aan de slag..

maar mijn tuin is zo groot en heb van alles te doen..maar straks lengen de dagen nog meer en dan heb ik nog alle kansen hé

wel zal ik ons tuinhuisje in orde maken en hout stapelen
morgen geven ze goed weer ..en zo snuif ik toch al wat tuingevoel op
en klimop kan ik ook alvast insnoeien...

en ja, zal wachten tot maart april om gevoelige planten zoals een draceana te planten..de vorige is kapot gevroren
het weer kan nog heel koud zijn..
dus geduld caro.. dat is de beste deugd..maar ik begin alvast te dromen en plannen te maken

groetjes van mij

groetjes caroline
zaterdag 14 februari 2009 - 01:36
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).