menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Eerste tuin

Ga naar meest recente reactie

Wendy123

Wendy123

Ik heb samen met mijn vriend een huis gekocht.We hebben het huis gekocht van een koppel dat in scheiding lag. Maar de tuin is een ramp.
Het gras is in geeen jaren meer afgedaan. Op plaatsen staat het gras tot boven mijn knieën, op sommige plaatsen ligt het plat en op sommige plaatsen staat er geen gras en staat ook veel onkruid tussen. Verder hebben we nog een struik plakkruid en 2 struiken die redelijk ver over het gazon zijn gegroeid.
Ik heb zoiets nog nooit gedaan en weet dus niet wat ik moet doen.

Kan ik beter alles verwijderen en nieuw gras zaaien of is er een andere manier om de tuin nieuw leven in te blazen?

Groetjes Wendy123
dinsdag 21 april 2009 - 18:55
Nirak81

Nirak81

Allereerst gefeliciteerd met jullie woning Nu niet de vorige bewoners volgen he

Ik heb geen idee hoe het eruit ziet, misschien heb je een foto voor de beeldvorming?
Je zou in ieder geval al eens kunnen beginnen met het gras afdoen met een bosmaaier en daarna een gewone grasmaaier, dan krijg je al wat meer overzicht en kun je makkelijker beslissingen nemen. Dan kun je ook beter zien wat de daadwerkelijke staat van het gazon is denk ik. En is een keuze als in opnieuw beginnen of proberen dit op te knappen makkelijker gemaakt.

Maar wat wil je met je tuin? Hebben jullie daar al eens over nagedacht?
dinsdag 21 april 2009 - 20:26
patings

Patings

Wendy,
Ik ben het helemaal met de vorige schrijver eens.
Los van het feit dat je de boel aan kant wilt hebben voor de korte termijn moet je bepalen wat je wilt voor de lange termijn.

Misschien is deze tuin totaal niet wat je eigenlijk wilt en moet je opnieuw beginnen.
Of de tuin zit wel in de richting maar moet op de schop.
Voor een methode en wat aandachtspunten zou je even op deze pagina kunnen kijken
http://www.Karesansui.nl/html/page_Approach.htm )helaas alleen Engels).

Het klink wellicht zwaarwichtig maar op basis van je wensen en eisen dien je toch een visie en strategie te bepalen, hoe eenvoudig ook.... en zelfs voor een kleine tuin.

Groet, Piet,
dinsdag 21 april 2009 - 21:19
patings

Patings

Wendy, (ik ben ook vrij nieuw op deze site).
Ik zie nu dat er nog veel meer staat, ook in het Nederlands. M.b.t. ontwerp en zaken om aan te denken, zie o.a.
http://www.tuinadvies.be/tuinaanleg_zelf_je_tuin_ontwerpen.htm
Groet, Piet,
dinsdag 21 april 2009 - 21:26
Polplastron

Polplastron

Zelf heb ik enkele jaren geleden ook voor dit probleem gestaan. Wij hebben er toen voor gekozen om de tuin volledig leeg te maken en het gras en onkruid om te laten frezen. Gewoon opnieuw beginnen kan echt deugd doen!
vrijdag 24 april 2009 - 13:49
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).