menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

GRAS OP DROGE ZANDGROND

Ga naar meest recente reactie

dejos_2004

Dejos_2004

hallo, door de hittegolf is men mooi gazonneke volledig naar de haaien,het is een stroweide geworden. het gazon is drie jaar oud en groeit op droge zandgrond dat was verrijkt met kompost toen het werd aangelegd,ik vrees dat dit nu is uitgewerkt? ik maai men gras nooit korter dan 4cm, sproeien doe ik nooit,omdat ik denk dat ik men gras lui zou maken(het zou niet diep genoeg inwortelen dacht ik?).
zijn hier mensen die me tips kunnen geven om mijn probleem het hoofd te kunnen bieden? ik wil afwachten of er nog herstel mogelijk is na een regenmoment,maar ik vrees het ergste wel.
wie heeft ervaring met terracottem of bentoniet? wat kosten die produkten en waar kan je het halen? men gazon is ongeveer 150m2 groot.
alvast bedankt voor de reacties,
zaterdag 4 juli 2009 - 20:56
printemps

Printemps

Terracottem is iets zeer vies vind ik

OK als het onder de grond zit dan zie je er niets van
Als de korrels droog zijn is het ook OK

Maar als het nat is en ze komen boven liggen er overal van die vieze kwakken snot

In mijn tuin komt dat niet meer in
Ook niet die potgrond

mvg

zondag 5 juli 2009 - 15:55
ingec

Ingec

terracottem is de enige oplossing als je niet wilt sproeien, het wordt tegenwoordig zelfs op grote schaal in voetbalvelden gebruikt
maar het moet wel redelijk diep ingewerkt worden daar waar de wortels zitten.
terracottem is uitgevonden om woestijnen beplantbaar te maken en op veel plaatsen lukt dat ook goed
donderdag 23 juli 2009 - 10:38
edwinvanlaerhoven

Edwinvanlaerhoven

Ik snap niet waarom mensen een gazon niet beregenen en andere planten wel water geven.....
donderdag 23 juli 2009 - 21:26
ingec

Ingec

kijk een keer op www.terracottem.com
voor de uitleg daar staat alles wat je wil weten
vrijdag 24 juli 2009 - 08:49
Polplastron

Polplastron

@Erwin: Ik snap niet waarom mensen hun planten water geven!
maandag 10 augustus 2009 - 15:07
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).