Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hoi
ons gras heeft sterk afgezien van droogte en larven (engerlingen).
Nu met de vele regen, eindelijk wat groen opnieuw, en hier en daar "lege" plekken.
Men voorspelt deze week "goed" weer.
Mag er dus nog verticuteerd worden, en wat gras herzaaid worden ? Of TE LAAT ?
Met verticuteren lijkt het me beter om te wachten tot het voorjaar (maart) en gras zaaien heeft volgens mij nu ook niet veel zin meer. Deze week geven ze nog wel temperaturen van iets boven de 15 graden en dan zit er natuurlijk nog wel wat groei in het gras maar volgende week is het misschien al heel anders. Ik denk dat er veel van het graszaad verloren zal gaan en zo goedkoop is graszaad ook niet, zeker niet als het grote oppervlakte betreft. Als het maar een klein stukje is, kan je eventueel proberen, het kan in ieder geval geen kwaad.
hoi,
ik heb gisteren - redelijke dag, geen regen - nog eens gras afgereden, en geverticuteerd. Lijkt me nu wel een slagveld, maar dat was het op voorhand ook al
Wat kan NU best gedaan worden ? Ik hier nog liggen
* DCM Herstelzaad;
* DCM Najaarsmeststof;
* DCM Kalk.
Omdat het gazon nu toch zo "gekarteld" ligt, is het een goed idee om:
*even wat herstelzaad te verspreiden, vervolgens
*dit zaad in te "rakelen", en/of te rollen,
*gazonmeststof, en
*vlak voor echte winter de kalk ?
daar staat info over bemesten, daar staat tevens dat je dit beter niet in het najaar kan doen.
Je gazon verticuleren had je beter ook (zoals je door de vorige poster al was geadviseerd trouwens...) pas in het voorjaar kunnen doen.
Inzaaien heeft nu totaal geen nut, de temperatuur is niet meer goed en je zaad schimmelt dan gewoon weg.
Dus nu je gazon met rust laten en komend voorjaar weer beginnen.
dank voor antwoord, maar dan heb ik mijn bedenkingen bij 2 buurmannen hier links en rechts die ook problemen hadden, en door professionelen nieuwe grond hebben laten aanvoeren, bemesten en vorige week gras gezaaid hebben. En nu reeds al de eerste groene schijn...