menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gras maaien snoeien in november

Ga naar meest recente reactie

evelynn

Evelynn

Eigenlijk zou ons gazon nog eens moeten gemaaid worden. Het ziet er niet erg verzorgd uit en ik vind het eigenlijk geen zicht om een hele winter op te kijken....
Mag ik nu nog maaien en de taxus, buxus enz... nog snoeien.

Voor alle grote tuinsliefhebbers stel ik wellicht domme vragen, maar helaas, ik hou erg veel van mijn tuin maar ben echt geen expert....
maandag 16 november 2009 - 00:34
FransNL

FransNL

Buxus kun je nog rustig snoeien en grasmaaien ook . Dit zijn karweitjes die je niet mag doen als er kans is op vriesweer maar dat zit er voorlopig niet aan te komen. Wat dat grasmaaien betreft moet je er wel voor zorgen dat je het gras met de winter voor de boeg niet te kort maait . 5 cm is toch wel de minimum hoogte die je nu moet aanhouden.

De taxus kun je beter met rust laten tot ruim na de winter. Begin mei is een prima tijd voor de snoei.
maandag 16 november 2009 - 00:57
annis

Annis

De Buxus zou ik nu niet meer snoeien. Het is al half november normaal snoei je de laatste keer je Buxus in september zodat hij zich nog goed kan herstellen voor de winter.

groetjes @nnis
maandag 16 november 2009 - 17:26
Esem

Esem

Idd. zoals annis aangeeft,best niet meer snoeien.
Ze geven wel geen vorst,maar het weer is moeilijk te voorspellen,al proberen ze het wel.
Mocht het alsnog gaan vriezen zal je buxus dieper invriezen of in nog slechtere gevallen afsterven.
Dus wacht met snoeien tot het voorjaar als de kans op vorst minimaal is.
Of beter nog wacht tot begin April.
Gazon kan je blijven afrijden zolang het niet vriest.
Maar eens de temeratuur niet meer boven de 5° uitkomt stopt ook het gras met groeien.

Gr Eddy,
dinsdag 17 november 2009 - 00:25
evelynn

Evelynn

Bedankt voor het advies.
Ik zal me tot mijn grasmachine beperken (als het tenminste wat droger wordt)
dinsdag 17 november 2009 - 11:24
pawprints

Pawprints

Vandaag het gras weer gedaan, nu is 't hopelijk echt wel de laatste keer
zaterdag 21 november 2009 - 18:15
Esem

Esem

Zolang de temperatuur boven de 6° blijft zal ook het gras blijven groeien.

Eddy,
zaterdag 21 november 2009 - 18:25
Mandy

Mandy

Klopt. Mijn gras moet ook nog eens afgemaaid worden. Dacht dat ik het 2 weken geleden voor het laatst dit jaar had gedaan. Maar het is al weer zo lang.... ziet er niet uit... dus volgende week als het tenminste een beetje droog blijft gaan we er maar weer eens over heen.......
zaterdag 21 november 2009 - 20:24
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).