Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Tuinarchitectuur kan je enkel volgen aan de universiteit. Er bestaan wel manieren om dit diploma te halen doormiddel van zelfstudie enzo, maar dan moet je eens kijken naar een unief in de buurt.
Tuinontwerper kan iedereen worden. Hier hangt geen opleiding aan vast, dus iedereen mag zich zo noemen.
Ik heb wel al gezien dat Syntra dergelijke opleidingen aanbiedt, maar da's een dagopleiding en dan moet je eerst een hoveniersopleiding volgen. In Zelzate bij Gent is er ook een avondopleiding, maar er zullen vast nog wel zo'n instituten zijn die iets dergelijks aanbieden bij jou in de buurt.
In januari start ik met een cursus via Tuinpunt. Misschien ook eens de moeite om daar te kijken.
Ik vraag me wel ook wel af of je echt een volwaardige opleiding kan volgen in avondcursus of dat je er ook komt door ervaring en diverse bijscholingen. Ik zou zelf graag tuinen ontwerpen in bijberoep, maar weet nog niet helemaal goed hoe ik het beste aanpak.
Je kunt in avondschool een cursus tuinarchitectuur volgen die bestemd is om additionele kennis te vergaren als je beroep tuinaannemer is . maar met een attest tuinontwerpen kun je van deze niet je hoofdberoep maken , Omdat geen enkel architectenbureau een ontwerper met enkel een attest aanneemd , ook op zelfstandige basis is de concurentie te groot om met dat attest te concureren .
Dus mijn tip ,
Als additie op je beroep als tuinnaanemer = Ideaal
Als springplank naar hoofdberoep = Niet de moeite waard