menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuinarchitectuur

sunjet

Sunjet

hallo beste formleden
weet er iemand een curcus tuinarchitectuur profecioneel
ik wil van mijn hobby een beroep maken

liest avond curcus in eigen regio belgis limburg hasselt of tongeren ,genk,bilzen
of sintruiden
laat het me weten a.u.b.

(op de site van de vdab opleidingen heb ik al gekeken)
gr'oeten sunjet
maandag 30 november 2009 - 17:43
Eniavaswen

Eniavaswen

Hoi,

Tuinarchitectuur kan je enkel volgen aan de universiteit. Er bestaan wel manieren om dit diploma te halen doormiddel van zelfstudie enzo, maar dan moet je eens kijken naar een unief in de buurt.
Tuinontwerper kan iedereen worden. Hier hangt geen opleiding aan vast, dus iedereen mag zich zo noemen.
Ik heb wel al gezien dat Syntra dergelijke opleidingen aanbiedt, maar da's een dagopleiding en dan moet je eerst een hoveniersopleiding volgen. In Zelzate bij Gent is er ook een avondopleiding, maar er zullen vast nog wel zo'n instituten zijn die iets dergelijks aanbieden bij jou in de buurt.
In januari start ik met een cursus via Tuinpunt. Misschien ook eens de moeite om daar te kijken.
Ik vraag me wel ook wel af of je echt een volwaardige opleiding kan volgen in avondcursus of dat je er ook komt door ervaring en diverse bijscholingen. Ik zou zelf graag tuinen ontwerpen in bijberoep, maar weet nog niet helemaal goed hoe ik het beste aanpak.

Groetjes, Karen
dinsdag 1 december 2009 - 10:15
sunjet

Sunjet

ik heb een getuigschrift tuinbouw
en nu nog proberen tuinarchitect zou perfect zijn
dinsdag 1 december 2009 - 19:10
Jens

Jens

Beste ,

Je kunt in avondschool een cursus tuinarchitectuur volgen die bestemd is om additionele kennis te vergaren als je beroep tuinaannemer is . maar met een attest tuinontwerpen kun je van deze niet je hoofdberoep maken , Omdat geen enkel architectenbureau een ontwerper met enkel een attest aanneemd , ook op zelfstandige basis is de concurentie te groot om met dat attest te concureren .

Dus mijn tip ,

Als additie op je beroep als tuinnaanemer = Ideaal
Als springplank naar hoofdberoep = Niet de moeite waard

ik hoop dat ik je heb kunnen verder helpen
woensdag 23 december 2009 - 17:37
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).