menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Help wie kan mij helpen tegen mollen

Ga naar meest recente reactie

molly

Molly

hallo ik heb een huis gehuurd met een grote tuin ,maar blijkt dat er nu veel mollen zitten ,ik heb al vanalles geprobeerd om deze te verjagen maar zonder resultaat ik heb al mollenklemmen gebruikt,die slaan wel dicht maar er zit niks in.heb al met ajuinen en dergelijke geprobeert,ook al met een staaf die trillingen heeft ,jaja ze blijven 3 dagen weg dan zijn ze terug,en ik die droomde van deze zomer een mooie tuin te hebben voor de kids om te kunnen spelen,heeft er iemand een tip om mij te helpen want ben teneinde raad
groetjes
dinsdag 9 februari 2010 - 15:02
printemps
dinsdag 9 februari 2010 - 16:37
Plantadvies

Plantadvies

Eigenlijk helpt er niet veel. Opwachten en doodslaan (brrrr nare gedachten), klemmen zetten. Oplossingen die lang duren. U kunt ook het karwei beter aanpakken, maar is heel veel werk. U dient dan kippengaas op uw grasmat uit te zetten. Dus plat op de grond. u kunt daarover een laagje tuingrond doen. Laat het gras rustig door de tuingrond en het gaas heen groeien. Vindt u de laag tuingrond toch te dun, strooi dan nog wat tuingrond over het gras. Plekken die toch wat kaal ogen, kunt u weer bijzaaien.

Plantadvies
http://plantadvies.web-log.nl/
dinsdag 9 februari 2010 - 20:14
Hovenierke

Hovenierke

Beste,

Er bestaan vele fabetjes die niet zullen helpen, wegjagen geeft geen zin, ze komen na een tijdje gewoon weer terug om gangen onder je gazon te graven.

Nu is er een middel op de markt dat de dieren dood via een soort bommetje , de mol is helemaal verschroeit in de nek als hij tegen de voelen van het apparaatje duwt, dood in 1 seconde, geen lijden voor de mol en jij bent van hem af.

Ikzelf geloofde er eerst niet echt in maar wou het toch proberen. Met resultaat, in een 3 maanden tijd al 13 mollen gevangen/gedood met dit toestel.

Eradic ontmoller noemt het, je moet het wel goed kunnen plaatsen om efficient te zijn, maar alsje de hanleiding erbij leest zul je het al gauw snappen.

Ik heb zelfs onlangs gezien dat dit in de AVEVE te koop is.
dinsdag 2 maart 2010 - 22:26
Redwolf

Redwolf

Bestond er ook niet iets als een lege (glazen) fles scheef half in te graven? Door de wind onstaat er dan trillingen....
zaterdag 20 maart 2010 - 00:55
Nogi

Nogi

Wat ik nu aan het proberen ben: kalkcyanamide. Type het maar eens in op het internet. Tot nu toe ben ik EN van de mollen verlost, EN mijn grond is voorzien van een gezonde dosis kalk en stikstof, dus meteen 2 vliegen in 1 klap

Ik heb het gekocht bij aveve (zak van 50 kilo dacht ik). Wel niet met de blote handen aanraken want het brand in.

Tot nogtoe een gouden tip (althans in mijn geval)
woensdag 31 maart 2010 - 22:07
cornelia

Cornelia

Veel tips die helpen maar als ik een gazon zou willen voor mijn kinderen om op te spelen zou ik toch niet gerust zijn op het idee dat er of bommen in de grond zitten of zaken als kalkcyanamide. Dan toch maar liever geconfronteerd worden met een mol en zijn berg.

De plastic fles die je in de grond steekt geeft als de wind er over blaast zo'n geluid welke wij maar ook mollen niet aangenaam vinden maar haal je ze weg dan zijn ze weer terug. Althans zo is het mij uitgelegd.

Gaas over de grond met daarover heen gras werkt erg goed alleen weet ik niet of de kinderen dan nog kunnen spelen. Lijkt me wel als je de laag inderdaad wat dikker maakt. In feite heb je dan een goed alternatief, de mollen wonen ongestoord onder de mat en wij leven op de bovenverdieping (en de mollen maken hun in- en uitgang gewoon daar waar het plafond niet meer zo hard is).

Ik zou er niet voor kiezen om een mol dood te maken (mollen zijn net mensen) Kinderen kunnen ook op het gras spelen met een molshoop en mogelijk brengen de kinderen grotere schade toe aan het gazon dan een mol ooit zal kunnen.

groet, cornelia
woensdag 31 maart 2010 - 22:35
cee

Cee

naar t' schijnt zouden van die speelgoed windmolens ook helpen en die geven niet direct een ambetant geluid. Misschien vinden de kinderen het zelfs leuk.

Je zet ere gewoon eentje op elke molshoop in je tuin en voor je weet zit de mol enkel nog bij de buren.

Beetje stout maar wel diervriendelijk!

laat me weten of het werkt.

groeten
Cee
donderdag 1 april 2010 - 11:24
Kater

Kater

Misschien word ik nu afgeschilderd als mollenbeul.

Ik koop zwavelpatronen. Vanaf het ogenblik dat ik één molshoop zie, patroon erin en mijn probleem is verholpen binnen de 5 minuten.

De patronen worden aangestoken, waarna het gas zich verspreidt in de gangen. Om er zeker van te zijn dat de mol ook echt wordt bereikt, leg je de patroon in een vers gegraven gang.
GANGEN NIET DICHTTRAPPEN, enkel het gat waar je de patroon ingelegd hebt zo snel mogelijk afdekken (ik gebruik een kartontje en dek dat snel af met zand van de molshoop).
NIET INADEMEN bij het ontsteken van de patroon.

De mol (en in het kweekseizoen de hele nest) wordt uitgerookt.

zaterdag 3 april 2010 - 12:41
Nogi

Nogi

@cornelia. De kalkcyanamide trekt in de grond hoor lol, is een bioprodukt en daarenboven al generaties gebruikt in de groenten- en tuinteelt. Na 2 dagen is die verdwenen.

Je doet het op je gazon daags voordat men een paar dagen regen aankondigd, zodat het eenvoudig wordt opgenomen. Heb vooral geen bang voor de kinderen dus
dinsdag 6 april 2010 - 09:09
cornelia

Cornelia

Ha Nogi,

Gelukkig maar, mijn kennis van dergelijke dingen is niet zo groot en cyanamide lijkt op cyanide en dan denk ik altijd meteen aan dood en verderf.

groet, cornelia
dinsdag 6 april 2010 - 16:42
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).