menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Een mooi gazon aanleggen

kittysimba

Kittysimba

hallo,

vorig jaar (september) hebben we voor de 1ste keer gezaaid, we hadden toen wel pech want een 2 tal dagen veel wind gehad. Dit is het resultaat (zie foto). Zoals u ziet veel open plaatsen en gras ziet er beetje rost uit. Het gazon is ook niet effen (redelijk wat putten). Hoe krijgen we dit gazontje goed ?

alvast bedankt voor jullie reacties

voor ons is een tuin hebben nieuw (en we kennen er niks van)

Tuinaanleg & Onderhoud

maandag 15 maart 2010 - 17:32
ALFIrE

ALFIrE

wij hebben ook eind september gezaaid. kort erna heeft het nogal flink geregend waardoor wat zaad weggespoeld was en op hoopjes kwam te liggen. in het begin zag je goed die plaatsen, waar er dus meer gras kiemde. nu is dat al veel verbeterd.

ook bij ons zijn er veel putjes, terwijl het nochtans echt supervlak was (laten doen).

in de winter (sneeuw) hebben de kids over het gazon gelopen. als ik er nu over stap voel ik nog steeds hoe zacht de ondergrond is.

navraag leerde dat dit door de grote hoeveelhied vocht (sneeuw en regen) komt, en de grond nog niet "tot rust" is gekomen.

ik vraag me ook af of dit nog terug enigzins vlak zal worden...
dinsdag 16 maart 2010 - 15:57
kittysimba

Kittysimba

en wij hebben ook heel wat kleine hoopjes aarde (zou van de regenwormen komen)

hoe pakken we dit nu het best aan ?

tot hoors... alvast bedankt voor de reacties...

moet ook ons siergras aanpakken straks...een 10 à 15 tal cm laten staan ? en wat met die achterste siergrassen (achteraan op foto).

ps: foto is wel nog van september vorig jaar toen alles nog mooi groen was...haha

Tuinaanleg & Onderhoud

dinsdag 16 maart 2010 - 17:31
Eniavaswen

Eniavaswen

Alle siergrassen die bruin gworden zijn moet je nu afknippen. Zeker doen voor ze opnieuw beginnen groeien.
vrijdag 19 maart 2010 - 12:04
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).