menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gras zaaien op zandbodem

xxx

Xxx

Ik heb een kleine tuin en heb deze gespit. Gevolg e paar centimeters aarde zijn weg en er is nog enkel zand. Wat doe ik het best voor ik mijn gras / gazon zaai?

woensdag 31 maart 2010 - 17:10
dejos_2004

Dejos_2004

hallo,
ikzelf heb ook een tuin met zandgrond(arm). bij de minste droogte krijg ik het saharagevoel .
toen ik men gazon aanlegde heb ik er flink wat kompost ingemengd alvorens in te zaaien. de legde men geen windeieren.
ik was er twee zomers goed mee,maar nu moet ik ingrijpen,grond is trug verarmd en dat merk je aan de kleur en de groei van het gras.ik heb licht geverticuteert en enkele zakken kompost waar ik wat herstelgras in mengde ingeharkt.
ik ben benieuwd naar het resultaat
greetz
dinsdag 13 april 2010 - 12:39
xxx

Xxx

Hallo,

Dank u voor het antwoord. Nu heb ik ondertussen al gezaaid. Ik heb er gewoon bovenop turf gezet en ga zien of het werkt. Nu in de winkel hebben ze mij gezegd dat dit goed is. Ik denk dat ik gewoon ga opletten dat mijn bodem altijd vochtig genoeg is en af en toe bemesten. Ik heb wel een voordeel dat de zon niet op heel de tuin schijnt en ook niet de hele dag. Hopelijk kan ik op die manier mijn gras behouden. En als dat van jou werkt kan ik dat met de tijd ook eens proberen. Maar nu is het vooral afwachten of het al goed groeit.

Nogmaals dank voor de raad.

groeten
dinsdag 13 april 2010 - 13:42
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).