menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aanleg terras

Maggie

Maggie

Goedemorgend,

Wij zouden graag ons terras opnieuw aanleggen. Toen wij onze duplex kochten lag het terras vol met bankirai tegels die niet onderhouden waren en dus erg gevaarlijk om over te lopen.
Nu hebben wij alles verwijderd en zouden wij graag ons terras aanleggen als een minituintje. Het is ongeveer 4 meter op 7 meter. De ondergrond is tarmak. Er is een geul voorzien voor de afvoer van het regenwater.
Zelf hadden we het volgende voor ogen: een ovaal van kunstgras om de terrasmeubels op te zetten en daarrond steentjes met daarop enkele bloembakken en een klein waterpartijtje. Tegen de muren enkele hangplanten.
Nu is onze vraag wat we best over die tarmak leggen om die niet te beschadigen. We hebben de duplex gekocht en weten niet hoe dik de tarmak is en wat eronder zit. Uiteraard willen we de onderburen geen waterschade bezorgen met eventuele gaatjes in de tarmak. Wij dachten zand, maar dat spoelt weg met de regen door het geultje van de afvoer. Daarna dachten we een soort stevige plastiek, maar ze hebben ons verteld dat de tarmak moet kunnen 'ademen'.
Iemand die ons hieruit kan helpen?

Alvast bedankt!
vriendelijke groeten
maandag 19 april 2010 - 11:00
printemps

Printemps

Om een tuin aan te leggen op een plat dak raadpleeg je het best een architect (bouw) dit om te weten hoeveel kilo dit kan dragen
Maar ik zou met grote plastiek of houten plantebakken werken
Eventueel in bankirai en dan ook de vloer zo terug maken

mvg
maandag 19 april 2010 - 14:10
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).