menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke grasmaaier aankopen

Ga naar meest recente reactie

Jules

Jules

We zijn toe aan een nieuwe grasmaaier en onze voorkeur gaat uit naar een zelftrekker met benzinemotor. Nu werden er ons twee toestellen voorgesteld als zijnde 'beste-kopen' nl. een Orec grasmachine (maaibreedte 53 cm) en een Sabo (maaibreedte 54 cm). Heeft er iemand ervaring met één van deze grasmaaiers en wil zo goed zijn ons hiervan in kennis te stellen. Onze dank bij voorbaat.
zaterdag 1 mei 2010 - 21:39
Polplastron

Polplastron

Veel hangt af van de grootte van je gazon. Zelf maai ik mijn gazon met een elektrische maaier met een oprolsysteem (de elektriciteitsdraad wordt door de motor van de machine steeds strak gehouden wat zorgt dat je niet over je draad kan maaien en dat je niet steeds met een stuk draad achter je aan holt). Voor de 600m² gazon die ik hier heb, voldoet dit ruim.

Voordelen van elektrisch zijn: weinig onderhoud, bedrijfszekerheid en licht in gebruik. Bij benzine heb je toch meer onderhoud, bovendien wegen die machines ook een stuk zwaarder.

't Is niet rechtstreeks een antwoord op je vraag, maar wel iets om eens over na te denken naar mijn mening.

Groeten,

Pol
maandag 3 mei 2010 - 10:32
Invadoria

Invadoria

Men had voor een 600m2 ons ook aangeraden om benzine te nemen .... echter toch wil doorgedreven en Bosch Rotak 43 (als ik me niet vergis) op elektriciteit gekocht... nog geen minuut spijt van gehad. Zelfs een groter stuk zou zonder problemen kunnen.

Ook veel handiger....onderhoud quasi nihil voor elektriciteit (is afborstelen onderaan) tov benzine waar je toch wel jaarlijks onderhoud moet op laten doen.

Maar als benzine je voorkeur draagt ...go for it. Ken die merken wel niet maar ik heb gehoord dat Toro of zoiets wel een goede prijs/kwaliteit zou zijn in grasmachines en je komt ze in onze buurt meer en meer tegen.
vrijdag 28 mei 2010 - 14:15
u857287

U857287

Hallo

Wij hebben ong. 13 are te maaien en hebben een zelftrekker van HONDA, met maaibreedte van 54 cm en 3 versnellingen, ieder jaar onderhoud ong. 120 euro, zuinig in gebruik en in 3de versnelling doe je gemakkelijk 5 km per uur.

Als dat geen goede training is, weet ik het niet meer, enkel in de hoeken en rondom de struiken gaat hij iets te snel, zelfs in de 1ste versnelling, dan moet je opletten dat de de struiken niet mee ommaait.

Ik hoop dat je hier voldoende aan hebt. O ja, heeft 1100 euro gekocht, 7 jaar geleden.

Groetjes

Lieve
vrijdag 28 mei 2010 - 22:02
GroenTuinmachines

GroenTuinmachines

Beste Jules,
Is het nog aan de orde dat jullie een nieuwe gazonmaaier willen kopen?
Beide merken zijn goed daar zal het niet aan liggen.
Om de juiste keuze te maken zijn er verschillen de factoren die mee spelen bijvoobeeld:
- wil je het gras afvangen of laten liggen
- als je het wil laten liggen wordt er over het gazon naar binnen gelopen of ligt het ver van het woonhuis af
- er zijn 3 mogelijkheden; 1) direct afsnijden en laten liggen 2) mulchen het zogenaamde herbemesten 4) afvangen
- als je wilt afvangen wil je dan ook natgras (bijvoorbeeld 's morgens of na een regenbui) kunnen afvangen
- je geeft aan dat je een zelftrekkende maaier wilt hebben; met 1 snelheid of meer of variabele snelheid
- wat is de status van uw gazon; - mooi vlak - hobbellig - zijn er hoogte verschillen - zijn er schuinekanten
- hoevaak wordt het gras gemaaid; als u wilt mulchen is het advies 3x per 2 weken en maximaal 1/3 van de grasspriet afsnijden.
- wilt u een maaier op; benzine - elec. 230V - accu of met de hand duwen

Alles heeft zo haar voor- en nadelen.

Zo zijn er nog wel een paar vragen om uiteindelijke tot de juiste machine te komen die voor u geschikt is.

Vriendelijke groet,
Jos Woudenberg
GROEN Tuinmachines
www.groentuinmachines.nl
vrijdag 25 juni 2010 - 23:32
Jules

Jules

Hartelijk dank voor uw vriendelijk advies, maar ondertussen heb ik wel reeds gekocht.
't Is uiteindelijk een Iseki grasmaaier geworden. Dan het de juiste machine is zal de ervaring moeten uitwijzen. Wat denkt ge?
woensdag 30 juni 2010 - 07:15
GroenTuinmachines

GroenTuinmachines

Iseki is Japans en een prima machine, ik wens u er vele jaren maaiplezier mee.
Misschien kan ik u nog wat onderhouds tips kunnen geven.
Als u dat wilt wil ik graag weten welk type u heeft aangekocht.
woensdag 30 juni 2010 - 08:10
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).