menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gazon - aarde komt lichtjes omhoog - geen mol

Ga naar meest recente reactie

Medtskie

Medtskie

Hallo,

Vraag me af of iemand me hier kan helpen.

Ik heb sinds enkele dagen vreemde plekken in het gras waar de aarde omhoog gekomen is. Let op : het is minimaal dus volgens mij is een mol uit te sluiten.

Op de grootste plekken is het gras al wat rost geworden.

Ik heb een foto toegevoegd : http://img710.imageshack.us/img710/5273/p102015050.jpg

Weet iemand wat het probleem is?

Hans.
dinsdag 4 mei 2010 - 21:05
Etienne45

Etienne45

Bij het bekijken van de foto denk ik aan mieren in het gazon. Is bij mij ook een plaag. Maar als de grond werkelijk omhoog gedrukt wordt zonder molshoop kunnen het ook woelmuizen zijn die onder de zoden een gang graven. In de buurt heb je dan ergens een cirkelvormig gat van ongeveer 3 cm doormeter.Je kunt dit controleren door met de spade dwars op de bult te steken en te kijken of je een gang vind.
Succes
woensdag 5 mei 2010 - 10:51
Medtskie

Medtskie

Hallo Etienne!

Heb het zonet kunnen vaststellen : het zijn mieren, roste mieren.
Wat is de beste remedie? Rekening houdende met het feit dat we een hond hebben lopen en haar dus niet willen mee vergiftigen?

Ik lees hier veel dat een combinatie van gistkorreltjes en poedersuiker zou helpen?

Groeten,

Hans.
zondag 9 mei 2010 - 14:22
printemps

Printemps

Als je niet teveel nesten hebt kan je deze truk toepasen
In de grond wat steken en beetje los maken
Een terracotta pot vullen met potgrond en omgekeerd op het gat zetten
normaal gezien kruipen ze dan in de pot omdat het daar lekker warm is
Nadien met een schep onder de pot gaan en alles opscheppen en ergens anders droppen
Ik dacht dat deze beschermd zijn,weet niet zeker

mvg
zondag 9 mei 2010 - 14:27
Etienne45

Etienne45

Bruinrode mieren zijn bosmieren en zijn beschermd. In principe mag je ze niet vernietigen. Maar...als je ze laat gedijen zul je steeds meer van die kale plekken in je gazon gaan krijgen en volgend jaar... nog meer.Tot... (vul maar zelf in)
Allerlei soft oplossingen hielpen bij mij niet ( strooien van bloem met gips, koperdraad,heet water op de plekken enz. enz.)
Ik mag je hier niet tot overtredingen op het boswetboek aanzetten, maar ik zou me eens informeren bij de vakhandel.(Betrouwbare tuincentra)
Succes
zondag 9 mei 2010 - 16:29
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).