Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Na het plannen van mijn ontwerp van mijn tuin ben ik nu bezig om te kijken naar tuingereedschap. Gisteren al wat informatie gaan vragen over grasmachines maar die prijzen zijn niet aan de malse kant (vooral Honda) maar kwaliteit heeft zijn prijs.
Maar ... de tuin van de appartementen waar mijn ouders wonen wordt nu onderhouden door een tuinman die zelf komt met zijn materiaal. Dat wil dus zeggen dat er een grasmachine staat te staan van de vorige tuinman.
Het betreft een Honda HR2160 bouwjaar 1994 (16 jaar oud). Hierbij post ik een aantal foto's van de algemene staat van het toestel.
Over het mes eens met een schuurpapiertje over gaan
Misschien lijkt het enkel maar versleten
Ik denk dat het goei gerief was in die tijd
Ik zou er zelf 75 of misschien wel 100 durven voor te geven
Een gelijkaardige nieuwe zal wel 400 ofzo kosten
De machine waar ik met rond rij is ook al 8 jaar en niets op aan te merken (Motec met honda motor)de eerste keer moet mijn man die wel starten omdat ik die niet in gang krijg met mijn spier- en gewrichts problemen,maar als die warm is kan hem wel starten
mvg
Bedankt voor jullie antwoorden. Hoger dan 100 euro was ik niet van plan om er aan te geven. Zou er met de onderkant verder niets moeten gebeuren. De roestvlekken hier en daar wat afschuren of behandelen met een of ander product ?
- nieuw mes er in.
- alles van roest een afschuren en een nieuw laagje verf (spuitbus) erover
- alles eens goed smeren
Denk dat je nog mag 100€ geven je zal zeker goedkoper uitkomen. Kunt altijd eens zien of de machine nu nog start, weet je dat al.
(om eigenlijk eens grof te zijn, zou eigenlijk een symbolische euro kunnen geven of de prijs die ze zullen betalen aan de schroothandel, scheur je zeker je broek er niet aan )
De honda grasmachines van toen zijn beter als die van nu , en gaan makkelijk 20 jaar mee naargelang het gebruik .Er is wel een verschil in de grasmachines die in de V.S. zijn geproduceerd (mindere kwaliteit,meestal plastic cover). Als je voor een nieuwe grasmachine gaat is iseki prijs /kwaliteit het beste volgens de tuinmensen die ik ken .
Ik heb het niet gekocht omwille van de volgende redenen:
- Na olie en benzine vervangen te hebben duurde het even om te starten. We hebben ook nog even contact gehad met de vorige tuinman en die wist ons te vertellen dat hij bij zijn ontslag het toestel achtergelaten heeft met alles er nog in. Dus de kans op gomafzetting is dus wel erg groot.
- Bij een nadere controle is gebleken dat er twee wielen moeten vervangen worden, dus dat zijn nog eens extra kosten.
- Belangrijkste : Aangezien het toestel eigendom is van de Residentie waar mijn ouders wonen moest er voor gestemd worden. De meerderheid was tegen dat het verkocht zou worden voor 100 euro. De bedragen dat de gemeenschap voorstelde waren wat onrealistisch gaande van 250 euro tot 400 euro.
Eens ik dit allemaal wist heb ik alles laten vallen en mij een Husqvarna aangeschaft. De prijs viel goed mee en het is een 3 in 1 toestel (opvang - mulching - zijuitworp). Aangezien het nieuw is wordt er nog eens twee jaar garantie gegeven.
Enkel nog bedanken voor jullie tips en raadgevingen !
ik heb wel interesse in deze maaier, denk je dat ik nog ergens terecht kan om deze aan te kopen?
Heb zelfde type maar de mijne heeft wat mankementen. Ik heb ook geprobeerd je een mail te sturen via je website e-mail adres maar is waarschijnlijk niet gelukt,
alvast dank van je reactie,
mvg,
Gom afzetting heb je bij benzinemotoren.
Je kan het eenvoudig voorkomen door de machine met een dichte brandstofkraan te laten draaien, hij stopt vanzelf.
De brandstof in de tank eruit halen.
Gomafzetting van de benzine komt omdat de vluchtige stoffen verdampen.