menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onderbeplanting struiken

Ga naar meest recente reactie

valist

Valist

Ik wil een groot stuk beplanten met allerlei groepen van verschillende struiken ( krentenboompjes, vlinderstruiken, hortensia's, viburnums ... etc ... ) Ik wil de struiken niet te dicht op elkaar planten, zodat de struiken niet te fel ineen groeien en de struiken ook goed tot hun recht komen.
Maar wat doe ik met de grond, waarvan toch een gedeelte kaal zal zijn. Hoe krijg ik hetzelfde effect als in een bos, waar de grond toch ook kaal is en bijna geen onkruid te zien is?
vrijdag 24 september 2010 - 17:46
de_reiger

De_reiger

Pachysandra terminalis is een goede wintergroene onderbeplanting.
vrijdag 24 september 2010 - 18:35
Mandy

Mandy

In mijn "bosgedeelte" heb ik ook Pachysandra t. staan. Bevalt prima.
Helemaal geen werk aan en het staat mooi fris groen.
vrijdag 24 september 2010 - 22:18
sunjet

Sunjet

pachysandedra is een goede bodembedekker
of vinca minor
of hosta's

groeten sunjet
zondag 26 september 2010 - 20:57
valist

Valist

Boomschors heb ik al geprobeerd, maar daar komt toch nog veel onkruid door, ook al is die zo'n 5 tot 10 cm dik. Probleem is dat thuis achter de tuin een paar stukken grond liggen die niet meer onderhouden worden en daar groeien de netels en distels talrijk en de wind en vogels brengen het zaad mee.
Ik heb al op een stuk Pashysandra staan tussen enkele bolboompjes Red Robin op stam. Maar die staat toch al redelijk hoog, zo'n 30 cm maar tussen de boompjes doet dat niets.
Heb ook al Walsteina geprobeerd, maar bij de minste zon wordt die helemaal bruin en dat is geen mooi zicht. Maar heeft wel de ideale hoogte.
Geranium was ook een optie ... maar ook die wordt misschien te hoog.
En ik heb ook een grote hoeveelheid nodig, in een tuincentrum is steeds maar een beperkte voorraad. Een groothandel want ik heb toch veel plantjes nodig.
maandag 27 september 2010 - 11:35
Mandy

Mandy

Ik heb inmiddels een stuk beplant van 50X 5 meter, denk ik.....zonder enige kosten

Nu , zo na de zomer, ga ik door het bestaande stuk met Pachysandra';s en neem overal stukken van af MET wortels natuurlijk en plant die verderop, een beetje ruim uit elkaar en dat groeit binnen korte tijd dan wel dicht.....

maandag 27 september 2010 - 15:43
Ouwepee

Ouwepee

Vossenbes en dauwbraam (=zonder stekels). Ook aardbeispinazie en zuring.
Allemaal eetbaar!
donderdag 30 september 2010 - 16:13
Mandy

Mandy

Wat ook heel erg leuk is, ik heb het zelf ook staan onder de bomen,
AJUGA reptans, Burgundy Glow. Het is een laagblijvend plantje dat zich erg snel uitbreidt. hoogte 10-25 cm. Het heeft groene en lichtpaarse blaadjes en het leuke is dat het blauwe bloempjes heeft die bloeienin mei en juni en nu, eind september nog staan te bloeien. Het staat in halfschaduw maar doet het uitstekend. Is winterhard.
donderdag 30 september 2010 - 19:59
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).