ik heb ondertussen het stukje bodembedekkers vrij goed onkruidvrij gekregen met de hand, al vóór de winter.
Kort erna ook cacaodoppen gestrooid. Niet zo'n 3-5cm dik, zoals de zak aangaf, maar hier en daar waar er nog geen vinca minor groeide, om ze niet volledig onder te dekken en misschien te verstikken.
Resultaat is dat er wel weer wat onkruid groeit, maar toch veel minder dan vroeger. Vorig weekend nog eens gekruid en dat zal ik nog wel regelmatig eens moeten herhalen, tot het volledig is dichtgegroeid. Maar ik zie dat de bodembedekker toch al goed aan het verspreiden is.
Beter zou uiteraard zijn éérst cacaodoppen te leggen en dán pas te planten. Maar goed, tis nu zo. Een mens blijft bijleren he.
ps:
wel wat tegenslag: er zijn er deze winter maar 3 met hun auto doorgereden, en een paar tevoet erdoor gelopen. Op die plaatsen groeit het wat minder, maar toch niet volledig dood.
Ik heb nochtans een oprit waar 6 auto's op kunnen staan, maar toch moeten ze mijn stukje planten van 10m² passen. Daar moet je toch écht wel lomp voor zijn