Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
We zijn volop aan het bouwen aan ons nieuw huisje... Nu zouden we een terras en tuin willen laten aanleggen. Wij hebben hiervoor contact opgenomen met een tuinaannemer die het terras, oprit en de tuin komt aanleggen.
De grond is zeer zware klei. En helaas is de tuinman al 2x moeten afdruipen omdat hij zich in onze tuin altijd vastrijdt met zijn kraan. Er staan plassen op van 20 cm diep en op sommige plaatsen zak je wel 40 cm in de grond!
Deze zomer was alles kurkdroog en scheurde de aarde zelfs van de droogte... maar nu met het slechte weer van de voorbije maand, lijkt het wel een moeras!
Kunnen jullie mij tips geven hoe ik eventueel al voorbereidende werken kan doen? want zolang de grond er zo bij ligt kan de tuinman niet beginnen. Ik hoop echt dat we niet moeten wachten tot de lente vooraleer we ons terras en oprit kunnen aanleggen.
Als kleigrond zo nat is, kan je er beter bij weg blijven, zeker met machines.
Als de grond begaanbaar is voor een machine, de grond doorspitten zodat eventuele storende lagen gebroken worden.
Daar was de tuinaannemer dus al mee bezig.
Daarna in de bovenste laag compost en eventueel zand doorwerken.
Klei is trouwens heel goede en vruchtbare grond, alleen slecht te bewerken.