Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo, ik heb deze week een haag laten aanplanten (ligustrum)door een zelfstandige tuinman .Plantjes zijn ongeveer 50/60cm met blote wortel nu heb ik 1euro70cent betaald normaal kosten ze 2euro en 5cent zegt hij.Nu vinden wij dat wel heel veel geld of kosten die dan zoveel .
Of het veel geld is daar wil ik geen mening over geven, want dat had je eerder moeten informeren.
Maar als je andere vragen heb, dan ben je altijd welkom.
Bedankt voor de reactie, eerst wil ik zeggen ,dat er een prijs afgesproken was ,maar niet op papier , het uurloon was ook afgesproken .Nu blijkt dat hij 5euro duurder is per uur .Tof hoor als je een factuur krijg . (ps en als ik vraag hoeveel de prijs is ongeveer van een plantje ,en je krijg als antwoord je moest het maar weten achteraf .Hopelijk kom je het zelf niet tegen . Het is een gewone bladhoudende 394,40euro voor 232plantjes .
Dat is iets wat je zelf niet slim hebt aangepakt, als je zoiets doet moet je gewoon een offerte laten maken en van daaruit ga je kijken wat je wilt of je met die hovenier doorgaat of niet.
Ga je door dan spreek een vaste prijs af/ op uurloon werken is altijd een risico om te doen.
Dit kan goed uitpakken doordat je sneller klaarbent/maar ook duurder uitpakken omdat de hovenier langer ermee bezig is geweest.
Hallo, dit is het laatste wat ik hier over schrijf .Als je een factuur krijgt moet je ze betalen of ze kunnen nog eens kosten bijrekenen .Nu ik heb mij lesje geleerd eerst op papier zetten .Wij moeten nog onze tuin nog volledig aanleggen dus gaan wij opzoek gaan naar een andere tuinman die eerlijk is . (nogmaals bedankt voor de reactie)