Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Wij hebben afgelopen maanden ons huis laten verbouwen en een terras voorzien. Ons terras ligt in een put, achter de terrasmuur hebben ze de grond aangevuld met afgegraven grond. Aangezien de grond een zavelachtige kleur heeft wil ik dit nu bewerken zodat we daar snel kunnen planten. Hoeveel compost/mest heb ik nodig om 80m² grond te bewerken?
Indien mest, welke mest gebruik ik het best hiervoor?
Zorg dat de aanwezige grond en de opgebrachte goed worden gemengd.
Anders bestaan er later zeer grote problemen, het water kan niet verticaal weg omdat de ondergrond verdicht is.
Laat dit doen met een kraantje , dit voorkomt later veel teleurstelling.Want dan moet het als nog.
Laat een een grondmonster onderzoeken en pas op het resultaat daar van een bemesting toe.
Veel succes.
Het is ook niet leuk dat er op basis van commercie oplossingen worden gegeven.
Ook hier gaat het toe slaan , jammer is het wel.
Deze si-de vond ik juist zo leuk zonder commercie en ook leuk om antwoorden te geven op de problemen , die men ervaard.
Afwachten hoe het zich ontwikkeld