Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ok, thx allemaal, denk dat ik dan dit weekend maar wat kalk ga strooien.
Het is idd zo dat de kalk de werking van de meststoffen opheft, calcium kan reageren met nitrate (stikstof) waardoor beide producten elkaars werking opheffen en eventueel wel nieuwe eigenschappen krijgen (?) .
Kan ik ook mijn gazon al kalken? Ondanks dat ik deze vorig jaar redelijk laat heb in gezaaid en nog niet helemaal is gegroeid. Er zijn nog kale plekken.
Hoi hoi, hoe doen jullie dat nu al dan? Want als ik naar buiten kijk dan kijk ik uit over de sneeuwvelden.... Ook wit natuurlijk maar niet van de kalk, en als ik nu ook al zou kalken dan spoelt alles weg (ik woon op een berghelling) met het smeltwater het bos in...
Eerverleden jaar hadden we hier zelfs een witte pasen!! halve meter sneeuw hoor.
Zelf wacht ik met kalken tot het allemaal na het dooien een beetje 'opgedroogd' is en er geen water meer soppig staat of gewoon over het oppervlak langsstroomt...
Bekalken, kan bijna altijd, het hangt sterk van de kalkmesstof af.
Kalk is de enigste meststof die je over de sneeuw mag strooien . Makkelijk, kan je meteen zien of het goed gestrooid is.
Kalk strooi je bijna nooit te veel, je moet enorme hoeveelheden strooien om de ph ( zuurgraad) te verhogen.(afhankelijk van de klalkfactor en hoeveel de ph verhoogt diend te worden)
Ook kan kalk vebeterend werken op de structuur.
Kalk is verkrijg baar in enkele vormen zo als in korrel en poedervorm. Soms ook de draagstof van andere kunstmeststoffen. Of is onstaaan bij het maken van kunstmeststoffen ( bv. superfosfaat).
Hieruit blijkt maar weer dat kalk al in vele meststoffen voorkomt,