Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik ben bezig vooraan in de tuin een stuk van ongeveer 1m breed op ongeveer 5m lengte worteldoek te leggen. Dit perkje is reeds afgezet door betonnen boordstenen (gedaan door vorige eigenaar). Ik heb alles reeds goed omgespit en langs 1 kant een gleuf gemaakt en worteldoek een omslag gemaakt van een 5 cm, aarde tussen de omslag gedaan en het worteldoek naar de andere kant getrokken.
Nu komt het probleem.... hoe maak ik de worteldoek goed vast aan de andere kant? Aangezien de boordsteen er is heb ik geen idee hoe ik die het best daar vastmaak. Ik dacht iets met een gleuf maar ik kom er maar niet uit hoe ik dat het best kan doen.
Als tweede vraag is het nodig om die omslag te maken als er later houtschilfers op komen?
Ik dacht omdat de wind er anders kon onder gaan (en houtschilfers wegen nu niet zoveel) en wegens de nogal beperkte omvang het doek doen verschuiven.....
Dus gewoon op maat (ongeveer) snijden, eventueel van die haken, houtschilfers erop en klaar?
Ik heb vorige week mee gaan werken op een plaats in Ichtegem en daar moesten Lonicera's aangeplant worden op een antiworteldoek. Je freest het perceel, vervolgens ga je alles effen leggen en daarna leg je de antiworteldoek zoals gewenst en ga je gebruik maken van speciale haken voor worteldoen.
Dat zijn ijzers die in een U geplooid zijn en je moet die gewoon door de doek in de grond prikken en alles ligt vast.
Hallo, ik heb juist het zelfde gedaan naar een metaal fabriek geweest en ijzers van 6cm gaan halen en dan op 40cm gekort en dan in een u vorm geplooid komt zekers niet meer los .