Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Geachte forum leden
Ik heb in mijn gazon heel veel mieren nesten zitten ik heb al geprobeerd met bayer poeder maar dat werkt van geen kant er zijn er zo veel dat ik mijn hele gazon wel kan bestrooien dus dat is geen optie.
Misschien iets met sproeien dat goed werkt wie geeft mij de juist tip zodat ik deze mieren kwijt ben
mvrg
e de waele
Of ... gewoon laten zitten? Op plekken waar je niet teveel loopt, doen ze geen kwaad. Overigens zullen ze in een gazon dat regelmatig gemaaid wordt ook al verstoord raken en elders hun onderkomen gaan zoeken.
Hier in de tuin doe ik er alvast niets aan; de kinderen lopen hier op blote voeten rond en zijn nog nooit gebeten of zo. Enkel als ik op mijn knieën aan het wieden bent, beland ik wel eens in zo'n nest, maar dan onthoud ik die plek voor de volgende keer. Meestal zijn ze tegen dan overigens weeral weg door de verstoring met het grasmachien.
Overigens bestaan er chemische producten die je bij Aveve e.d. kan kopen en die je op het gazon kan gieten na ze opgelost te hebben in water. In een, minder ecologisch, verleden heb ik dat ook gebruikt en dat werkte erg goed. Maar of de kwaal erger is dan de bestrijding weet ik niet. Dat moet je voor jezelf uitmaken.
ze maken kale plekken en bij mij willen op deze plekken bijna geen gras meer groeien of heel weinig dus het blijven plekken die je goed kan zien.
Als ik dus niets zou ondernemen dan gaat het niet goed
e de waele