Hallo, ik ben hier hoor, het zijn niet allemaal dezelfde mensen. Ik ben volop bezig in mijn tuin een stuk gras weg te nemen omdat daar siergrassen komen. Mooi rond het terras en het is daar dat ik die engerlingen heb gezien. Dit jaar heb ik het product van Bayer geprobeerd. Het gras ligt er wel redelijk bij, niet heel mooi, maar toch te doen. Er zitten verschillende groottes van engerlingen in, dus ik zal er nog niet vanaf zijn. Zou ik niet beter wachten tot in de komende lente om te behandelen want vanaf nu gaan ze dieper kruipen voor de vorst? Ik heb een paar jaren geleden eens een product gekocht op basis van daslook, voor de oppervlakte hier heb ik 300 euro betaald, mijn gras heeft lang gestonken, en dat product moest ik elk jaar opnieuw? Maar dat is te veel geld voor mij, vandaar ik op zoek ga naar een alternatief. Die aaltjes, daar heb ik ook niet veel goeds van gehoord, voor kleine oppervlaktes zou ik ze wel gebruiken, maar terug: het kost ook veel. Ik denk van eens te veranderen van meststof, wie weet zitten de eitjes van die engerlingen daar niet in, verkoopt he? Met wat bemesten jullie? Ik heb bemest met "starter", "onderhoud" van Aveve, de gewone. En ik denk dat het daarvan komt. Veel groetjes en indien ik niet dadelijk antwoord, zal het vanavond zijn want ik ga eens voortdoen met graszoden afsteken (eerder afrollen). Er is wel iets
mijn hond vindt deze engerlingen een lekkernij, ze gromde zelfs als ik in de weg stond (haha....), kippen zouden ze ook wel lusten, maar dan heb ik de hond en de vos die wel een kip lust. Bedankt allemaal en ik hou jullie op de hoogte.