menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welk soort tuinverlichting

clarissk

Clarissk

In m'n tuinontwerp voorzie ik 2 lichtpunten voor het aanlichten van 2 bomen.
Het betreft een olijfboom op stam en een iets grotere boom "Amelanchier Robin Hill" ofwel krentenboompje. Krijg ik het beste effect met een richtspot of met een eigenlijke grondspot ? Hoeveel lichtsterke (wattage) moet ik rekenen per lichtpunt om een goed effect te bekomen. Het is voor een tuin van ongeveer 200M2.
Dank voor uw reacties,
zondag 18 maart 2012 - 18:44
cee

Cee

Voor tuinverlichting ben ik zelf niet echt fan van spots, maar in een tuin van 200m² is dat waarschijnlijk nog de beste keuze, en dan ben ik eerder fan van meerdere verlichtpunten met laag Wattage dan eentje met een hoog wattage. Ook best van zo hoog mogelijk verlichten, dan stoort de stop minder als je eens in die richting moet wandelen. Een lage spot is al snel heel storend weet ik uit ervaring.

Wel ga ik op zoek gaan naar een echte ouderwetse lantaarnpaal om als lichtpunt in de tuin, maar waar zou je die nu nog kunnen vinden zonder je blauw te betalen?

maandag 19 maart 2012 - 09:45
js82

Js82

Dat valt wel mee hoor, Cee, die ouderwetse lantaarnpalen hoeven niet zo duur te zijn. Het merk Massive heeft een collectie klassieke lantaarnpalen die best betaalbaar zijn. Voorbeelden zie je o.a. bij Lovalight.com en dan zoek je maar op het merk Massive of op het model.

Een paar namen van modellen: Babylon, Paris, München, Narbonne, Sofia en Monastir.

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 26 september 2012 - 11:30
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).