Ik heb ooit iemand de raad gegeven die met het zelfde probleem zat als jij,en zijn gazon ziet er nu uit als nieuw.
De handeling die ik deze persoon heb doorgestuurd doe ik al jaren, telkens in het voor en najaar.
Ik ga even uitleggen hoe je te werk moet gaan.
Als je het gras voor de laaste maal gaat afrijden dit seizoen, maai je het gras redelijk kort af, je verticuteert, ruimt alles op, en je gaat daarna compost over het totale gazon strooien,en net zo dik dat je geen groen meer ziet. ( een halve cm tot 1 cm.)
Je gebruikt daarvoor een zelf gemaakte zeef met een maaswijtte van 5 op 5 mm.te verkrijgen bij de doe het zelf winkel.
Met viet houten planten met een breette van 12 tot 15 cm en de lengte kies je zelf,(hoe groot je uiteindelijk de zeef wil maken.)Zorg er wel voor dat de zeef makkelij te hanteren is.
Hiermee zeef je de comopst uit over het gazon,en de rest dat in de zeef blijft werp je in je compstvat(als je dit bezit) anders strooi je de rest in je boorder.
Na het bestrooien loop je best de eerste dagen,weken niet over het gazon tot alle compost verdwenen is.
De regen e de insecten zorgen ervoor dat de compost word ingewerkt in je gazon.
Dit hele gebeuren herhaal je eind maart begin april,en je zal merken dat je gazon er terug als nieuw gaat uitzien.
Ook nu weer ga je eerst je gazon kort afrijden en verticuteren.
Sux6 met je nieuwe gazon.
Gr Eddy,