Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Beste, kan iemand mij vertellen om welke soort het hier gaat?
Achteraan op de foto.
heb achteraan m'n terras 3 dergelijke bloembakken van 1m² in de grond en wil hierin een riet-bamboe-grassoort dat mooi rechtop staat en zeker niet te fel woekert! Misschien is er iemand die er een goed alternatief voor kent?
Gr
Miscanthus x giganteus is volgens mij hoger,deze wordt eveneens al droog gebruikt als alternatief voor een hernieuwbaar energiegewas voor allerlei doeleinden zoals warmte-energie,elektrische energie en ethanolproductie om motoren aan te drijven. Wordt ook olifantengras of prachtriet genoemd.
groetjes
Charelke
Zoals ik al schreef,MISCANTHUS SINENSIS maar ze vragen wel een betere foto omdat ze het niet kunnen zien, maar dat het geen miscanthus zou zijn zien ze dan weer wel??????
Bedankt aan iedereen voor de vele reacties! Echt SUPER tof!! Een betere foto is spijtig genoeg niet mogelijk... dit is de beste foto die ik heb kunnen vinden. Ik kan de foto misschien nog vergroten.
Alternatieven voor het siergras-riet zijn natuurlijk ook altijd welkom! Moet niet per se dit siergras zijn. Het breed blad vinden we wel mooi, het mag ook vooral niet woekeren, en moet mooi rechtop blijven staan! Het zal uiteindelijk ook wel niet continu in de volle zon staan, wel groot gedeelte van de dag, de achterkant van het gewas zal tegen een omheining komen te staan.
Beste, het gaat hier om de Miscanthus sinensis zoals de voorgaande al hebben beschreven.
Mocht u toch even iets anders willen, kan ik u de Pennisetum setaceum aanraden. Deze soort is prachtig van kleur (rood) en vormt een echte eye-catcher in de tuin. LET WEL
Deze soort is niet winterhard. Dus onderstoppen of verplaatsen naar vorstvrije plaatsen is aangeraden.