menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Natte tuin aanleggen

Ga naar meest recente reactie

Verbloemen

Verbloemen

Ik heb een halfschaduw stadstuin met zeer vochtige poldergrond. Heel snel slijkboel of mosgroei. Zijn er planten die heel veel water opzuigen? Of zijn er andere manieren om de tuin droger te houden?
zondag 18 november 2012 - 15:36
Plantadvies

Plantadvies

Een tuin waar veel water blijft liggen is geen goede groei plaats voor planten. Gronden waar veel water blijft liggen noemen we waterziekte gronden. Aan teveel regen of aan de samenstelling van je grondlagen kan je weinig doen. Maar in de afwatering en de bodemstructuur is een hoop te doen. Laat u daar eens een erkend bedrijf naar kijken. Zij kunnen vast stellen welke bodemstructuur u heeft en uw advies geven voor verbetering en/of een drainagesysteem.

Plantadvies
zondag 18 november 2012 - 17:37
Bombycilla

Bombycilla

er zijn zat planten die daar graag zullen groeien,bv Eupatorium-soorten
zondag 18 november 2012 - 18:06
furor

Furor

hoe groot is die tuin?

Misschien is een knotwilg een oplossing? Blijft beperkt in grootte en ontwatert.

Daarnaast zijn er inderdaad tal van planten die het daar goed zouden doen.
zondag 18 november 2012 - 18:43
Verbloemen

Verbloemen

De tuin is niet groot genoeg voor een knotwilg. Helaas. Een 20 vierkante meter. Al bedankt voor deze antwoorden, maar heb je ook namen van planten die het hier goed zouden doen? Liefst niet te groot of hoog. Er zij vier muren dus het mogen ook klimmers zijn.

Er groeit al een witte regen en die doet het heel goed. Siergras, varens en oeverplanten doen het ook goed. De vlinderstruik, eenjarigen en het gras hebben het moeilijker. Vooral nu in de herfst lijkt het gras echt af te zien.
zondag 18 november 2012 - 18:52
minouke

Minouke

Hortensia,Darmera,Carex, Euphorbia palustris, Filipendula rubra,iris sibirica, Ligularia, Lysimachia,Lythrum,Persicaria bisorta, varen
zondag 18 november 2012 - 19:15
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).