menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuinindeling... we komen er niet uit...

Ga naar meest recente reactie

dianerk

Dianerk

Aankomende zomer willen wij onze tuin aanpakken.
In juni komt er een nieuwe schutting en daarna willen we aan de gang met bestraten etc.

Onze tuin ziet er als volgt uit.
We willen voornamelijk bestraten maar ook een stukje gras.
Tegen het huis aan (onderin) willen we een loungeset en ergens anders een eettafel met 2 stoelen en bankje (hebben we al).

Wie kan ons helpen???
De andere foto's zijn ideeen die we zelf al hebben.

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 20 mei 2013 - 14:39
Woutdr

Woutdr

de vraag is : hoeveel onderhoud wil je, struiken,vaste planten, kleine boom, gras, bloemen,...

ik vermoed weinig want op je plannetje heb je iets van 5x3m gras ,rest bestrating? k zou het eerder andersom doen, enkel bestrating tegen het huis met je zetels op , rest borders en volumes met hogere en langere vaste planten
op plaats waar tafel staat terug bestrating, evt paadje tussen de 2?



i
maandag 20 mei 2013 - 20:04
dianerk

Dianerk

Inderdaad, weinig onderhoud maar halve tuin gras vinden we ook weer niets...
We zijn allebei jarig in de zomer en houden ervan om gezellig met vrienden buiten te kunnen zitten.. Meer gras als op plaatje is ook wel de bedoeling maar links of rechts? rond of rechthoekig?
maandag 20 mei 2013 - 20:40
Lorie

Lorie

Een tip, denk ook s aan de bijtjes, vlinders en voorzie zeker bloei en kleur en geur, daar heb je zelf ook zoveel leuks aan !
woensdag 29 mei 2013 - 21:06
Annemie

Annemie

Uw tuintje is niet erg groot merk ik. Denk er eens over na of een stukje gazon echt noodzakelijk is. Een beplanting met een mix van heesters, rozenstruiken en vaste planten vind ik meer aangewezen. Je kan ook twee zitplaatsen voorzien, een die bvb. 's middags in de zon ligt en een waar je 's avonds van de zon kunt genieten. Op erg hete dagen kan je dan een plaatsje in de schaduw opzoeken en omgekeerd. Een kleine tuin lijkt groter als je hem niet in 1 leer kan overzien. Daarom kunnen de terrassen gedeeltelijk afgescheiden worden door beplanting en verbonden worden door een paadje.
dinsdag 4 juni 2013 - 10:43
Polplastron

Polplastron

Hoe vooral ook rekening met de stand van de zon.
Zelf heb ik in m'n tuin twee terassen: een waar 's voormiddags de zon op staat en een waar de rest van de dag de zon op staat. Hierdoor kan ik altijd van zon of schaduw genieten wanneer mij dat uitkomt.

Uit ervaring weet ik dat lijnen die schuin staan op de as van je tuin, het geheel een stuk breder doen lijken. Daarom dacht ik spontaan even aan zoiets:
[afbeelding verwijderd niet-https]

Natuurlijk is het maar een ideetje h
dinsdag 4 juni 2013 - 11:24
pfvandenboogaa11

Pfvandenboogaa11

Kijk met deze laatste reactie zou ik zeker iets doen. Hierin staan de elementaire tuinbeginselen.
zaterdag 8 juni 2013 - 20:52
pfvandenboogaa11

Pfvandenboogaa11

Kijk met deze laatste reactie zou ik zeker iets doen. Hierin staan de elementaire tuinbeginselen.
zaterdag 8 juni 2013 - 21:11
Polplastron

Polplastron

Ik hoop wel dat er nog een reactie komt op de reactie ... 'k Zou het jammer vinden als het draadje hier doodloopt want zulke projecten boeien mij eigenlijk altijd wel!
dinsdag 11 juni 2013 - 09:49
satomi

Satomi

Pol, met welk voor programma krijg je dat zo voor elkaar? En vooral: is het duur?

Ben binnenkort jarig en zou graag een tekenprogramma hebben op de laptop om ontwerpen/beplantingsplannen op te maken. Nu teken ik gewoon op kalkpapier, maar het kopi
dinsdag 11 juni 2013 - 11:02
Polplastron

Polplastron

Hihi ... spotgoedkoop: gewoon Google Sketchup! Helemaal gratis dus ... tenzij je alle toeters en bellen erop wil!
dinsdag 11 juni 2013 - 11:30
satomi

Satomi

Hmmm, voor mij werkt dat niet; broer zal wel gezorgd hebben dat ik niet te veel schade kon aanrichten met domme acties; 'k zal 'm eens vragen.
dinsdag 11 juni 2013 - 13:55
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).