Beste lezers, geintreseerden
Zoals vele mensen wil ik een mooi gezond,groen,dichtgegroeid gazon. Echter dit is niet het geval (Zie foto). Heb last van droog,dood gras en veel mos. Heb tot nu toe nog niet veel tijd gehad om er echt met bezig te zijn. Nu wil ik daar verandering in brengen. Daarom wil ik een project maken met een opvolging (door foto's) zodat ik zelf (en ook de geintreseerden onder jullie) de vooruitgang, verschillen kan vergelijken.
Ter informatie, alle kennis die ik heb is door het lezen van forums en rondvraag in vriendenkring, als er iets naar jullie mening niet klopt of niet logisch is verbeter mij gerust!
Kvind het altijd intressant om iemand anders zijn mening te weten.
De eerst volgende dag met droog weer ben ik van plan om te verticuteren en achteraf cyanamide te strooien (of een ander stikstofrijk product) om de resten van het mos weg te krijgen en het gras een kleine 'boost' te geven. Dit 2 weken zo laten en dan alle dode resten van het mos, dode gras op te rapen met het grasmachine. Na dit alles dacht ik nog waar nodig patch magic 3in1 te strooien maar daar ben ik niet zeker over, dat ga ik nog afwachten.
Misschien nog nuttig om te weten, het gras word automatisch gemaaid door een robot op Ma,Wo,Vr,Zo wat vrij veel is, maar natuurlijk worden er elke keer maar enkele milimeters afgereden. Heb me laten wijsmaken dat dit zorgt voor natuurlijke "bemesting". Ook zou door elke keer de topjes van het gras te maaien het gras sneller kiemen en zichzelf uitzaaien wat voor een dichter begroeid gazon zou moeten zorgen, of dit waar is blijft mij een vraag (gebruik dit systeem pas enkele weken).
Zal na elke stap hier het resultaat posten en jullie (en mijzelf
)op de hoogte houden
Kritiek en reactie is altijd welkom!