Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
een vraagje ivm. hakselmachiene.
Zijn er onder de leden hier die een Eliet als hakselaar in hun bezit hebben en eventueel een beetje comentaar erover.Of je tevreden bent e.d.
Omdat ik me er ook zo eentje wil aanschaffen
een Minor voor hen die er van op de hoogte zijn.
Gr Esem
Ik heb er eens een Eliet gehuurt, hij kon 5 cm dik versnipperen.
Ik heb er takken van o.a. eiken er door heen geduwd van 5a6cm dik, en dit gaf geen problemen.
Ik heb later van diverse kanten gehoord dat dit 1 van de beste machines zijn.
Hallo Esem,
mijn vader en ik hebben er lang over getwijfeld. een Eliet Minor is volgens een nonkel een heel goede machine. Uiteindelijk hebben we er toch geen gekocht, maar een gehuurd. Het (samen) kopen ervan had het nadeel dat hij net niet te transporteren was met de auto, en we dus telkens iemands remorque zouden moeten vragen. bovendien hebben we beiden een grote tuin, waardoor we ook wel een plek hebben waar we snoeihout kunnen stapelen, en dan 1 keer in de 2 jaar een hakselmachine kunnen huren en het allemaal in 1 keer kunnen hakselen. Het huren was ook niet echt duur (65 euro excl BTW voor een dag), en dan heb je ook geen kosten van onderhoud.
groetjes,
Koen
Bedankt Koenh,
Ik heb er me ondertussen een aangeschaft en word een van de dagen geleverd.
Ze zijn idd nogal groot om met de wagen te verplaatsen,je hebt een aanhangwagen nodig, maar dat is voor mij geen probleem.Ik weet nog wel te vertellen wat het resultaat gaat zijn.
Maar voor de prijs mag het wel een goede zijn.
Daar kan je al dikwijls eentje voor gaan huren.
Gr Esem
Je mag het akselhout toch zeker 10 cm. dik uitstrooien, het zorgt voor minder opkomst van (on)kruid en houd in de zomer de grond vochtig.
Om de paar jaar kan je dan weer wat hakselhout bij strooien want het materiaal verteerd ook langzaam.
Gr Esem.
Ik heb de akselaar aangekocht en is idd. een zeer goede aanwinst.
Maar natuutlijk voor zo een prijs mag het dan wel goed werken ook ,maar het hakseld alles zeer fijn op een relatief korte tijdsduur.
Ik ben er zeer tevreden over,en hoop hiermee jaren verder te kunnen.
Gr Esem,
en verder wens ik jullie nog een prettige zondag toe.