menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gazon of kunstgras

Ga naar meest recente reactie

britt

Britt

Hallo

Ik weet niet of deze vraag hier thuis hoor .

Wij zitten met een gazon probleem

Wij hebben een hond van 2 jaar oud en zij loopt ons gazon elke winter helemaal stuk het is niet om aan tezien net een weide .
wij willen ons gras doen herzaaien (ongeveer 250 vierkantemeter ) maar denken dat over 2 jaar wij weer even ver staan als nu en dat is het het toch wel echt zonde van het werk en het geld .

Nu! mij vraag zijn er hier mensen die kunstgras hebben en ook een hond of honden en is dit tedoen met een hond ik weet dat veel verschil in kunstgras is en is het te overwegen kwaa prijs ?
Wie heeft er tip's of heeft er zelf kunstgras en honden , ik vraag mij ook af hoe het kunstgras is voor de poten van een hond .

Kunstgras is ook wel duur maar elke 2 jaar een nieuwgazon zaaien is ook niet goedkoop .

alle tip's en raad is welkom .

Tuinvrouw met een weide als gazon Britt
woensdag 25 december 2013 - 14:25
gritsel4ever

Gritsel4ever

Hallo Britt,

wat me niet zo aangenaam lijkt is om uitwerpselen van het kunstgras te verwijderen, als je hond wat last heeft van spretspoep bvb is dit geen lachertje om van je "palstieken" gras af te krijgen...iets om over na te denken mssn ...
Of tijdens de meest natte periode de hond van het gazon weghouden en ermee gaan wandelen in een park of hondenweide (als dit mogelijk is)?

mvg gritsel
woensdag 25 december 2013 - 14:56
britt

Britt

De uitwerpselen zijn geen probleem aangezien ze een plek heeft waar ze het altijd achter laat
woensdag 25 december 2013 - 15:15
westy

Westy

En wat denk je van de stank van de urine in de zomer.
woensdag 25 december 2013 - 17:42
BOSVROUW

BOSVROUW

Er bestaat toch ook speelgazon, of hetgeen ze op een voetbalveld gebruiken? Mijn ervaring met m'n honden is dat ze na het derde jaar veel rustiger worden. Je kan zolang ook weidegras zaaien, misschien niet het gewenste, maar wel sterk! Een lange wandeling waar het dier kan loslopen en rennen is ook een oplossing!
woensdag 25 december 2013 - 18:59
Bombycilla

Bombycilla

waarom 2 topics?
donderdag 26 december 2013 - 12:00
Plantadvies

Plantadvies

Inderdaad speelgazon zaaien. De goedkoopste oplossing. Bovendien sterk.

Plantadvies
donderdag 26 december 2013 - 20:50
britt

Britt

bedankt voor alle info

de kans dat het kunstgras word is heel klein , te duur denk ik en ik zou mijn gras missen denk ik .

Zaterdag komt er een tuin man en dan zullen wij zien wat hij er van denkt .
Volgende idee is gras zoden na 14 dagen heb je sterk gras .

donderdag 16 januari 2014 - 14:20
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).