menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gazon problemen. Wie weet raad

ErikL

ErikL

Zoals te zien op de foto ligt mijn gazon er niet goed bij. Het gaat om grasmatten die eind 2013 gelegd werden. Ik heb ze mooi volgens voorschrift bekalkt en bemest, maar het gaat er toch telkens maar verder op achter uit.

Heeft er iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Tuinaanleg & Onderhoud

maandag 4 mei 2015 - 10:55
ErikL

ErikL

Er werd mij al eens gezegd dat het engerlingen of emelten zouden kunnen zijn.
Maar ik kan het gras toch niet "oprapen" zoals dat dan zou moeten...
maandag 4 mei 2015 - 10:56
cozinskeeter

Cozinskeeter

Indien er zich onder de graszode dikke bruine geribbelde larven te vinden zijn zit u mogelijk inderdaad met een engerlingenplaag.
U kan deze bestrijden met het product Edialux Pychlorex Garden (actieve stof Chloorpyrifos).
Mijn vader had een gazon laten aanleggen dat in zijn 3e seizoen helemaal ontsierd werd door engerlingen.
Hij heeft dit product toegepast (korrels) en het probleem was grotendeels van de baan.
Pychlorex Garden is wel een product met SPe8-label, wat wil zeggen dat het schadelijk is voor bijen.
Indien u het wil gebruiken wil dit zeggen dat u het niet gebruikt tijdens de bloei van bloemen in de buurt van de gazon en ook liefst wanneer er een natte periode aankomt, zodat de korrels snel worden opgelost.
URL GEBLOKKEERD


dinsdag 5 mei 2015 - 22:19
jdcoster

Jdcoster

Er zijn zoveel mogelijke oorzaken ... . Gewoon op een foto kan men dat niet beoordelen en engerlingen ziet men er ook niet op.
Welke bemesting werd er dan wel gebruikt? Hoeveel en wanneer?
Is de bodem droog of nat? Wordt het veel belopen?
dinsdag 5 mei 2015 - 22:37
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).