menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuinhoek

Ga naar meest recente reactie

Lot

Tekst aangepast

Lot

Hallo

Zoals je op foto ziet stelt de huidige linkse hoek van onze achtertuin niet veel meer voor. De buxussen moesten plaats maken voor een garage rechts vandaar toen tijdelijk links in twee bogen geplant. Er staan nu nog enkele roze hortensia's in (moeten nog weg) en de jasmijnboom heb ik ook al weggedaan.

Het stuk ligt er redelijk vochtig bij en is kleigrond. Ik had graag blauw wit paarstinten geplant maar na uren kijken op internet en bekijken en herbekijken geraak ik er niet uit. Esthetisch zou ik waarschijnlijk beter die bogen wegwerken en met bv. Verticale lijnen proberen te werken las ik...maar hoe weet ik niet..

De border van het terras ga ik veranderen naar rosa Innocentius (bodembedekkend,geurend, wit...) en buxus laten staan. Nu heeft het onkruid de overhand genomen van vinca minor en enkele rozen...

In de rechterhoek bij de garage heb ik reeds hydrangea paniculata Limelight geplant vorig jaar.

Ik dacht aan bv. Hydrangea Annabelle met Kattenkruid of verbena bonariensis maar grond daar te vochtig voor Kattenkruid? Beter in droge grond las ik?
Het lijkt me ook moeilijk wat ik best combineer als plantgrootte?
Of,in de voorste boog bv ooievaarsbek of lavendel ?. Ik dacht ook aan witte of blauwe vlinderstruik voor in de grootste boog maar met wat best combineren dan? Kortom ik geraak er niet uit en graag jullie advies

gr en alvast bedankt vr je reactie

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 28 oktober 2015 - 15:32
HansR

HansR

Goedemiddag,

er zijn werkelijk duizenden soorten planten in de door u aangegeven kleuren. Een goed hulpmiddel hierbij is het boek ' Tuinplantenencyclopedie op kleur ' van Modeste Herwig.

m.v.g.
Hans.
zaterdag 31 oktober 2015 - 15:31
Tuinprins

Tuinprins

Ik zie het nut niet van die dubbele boog buxus. Een zo'n boog zou ik er uithalen. Een verticaal element is welkom om de massieve structuur van de donkergroene haag te doorbreken.

Gegroet, de tuinprins
zondag 1 november 2015 - 07:11
Lot

Lot

Bedankt !
maandag 2 november 2015 - 18:51
aronv

Aronv

Ik zie het nut van de dubbele haag ook niet. Misschien kan je de achterste rij eruit halen en er ergens anders een perkje van maken. Iets ertussen planten komt denk ik niet uit de verf. Laat staan kattenkruid of lavendel, dat moet lekker volle zon hebben. Misschien kan je een rozenboog maken bij het "poortje" en ergens bomen met bolvorm toepassen en natuurlijk linksachter een echte blikvanger neerzetten, een grote kleurrijke struik/boom. En je noemt nu alleen vaste planten. Waarom niet gewoon wat bloemen zaaien en bollen poten en maar zien wat je mooi en minder mooi vind?
zaterdag 28 november 2015 - 23:52
Lot

Lot

Bedankt vr je reactie aronv!

Ja ik zal sowieso 1 boog weghalen ,
Ik wil ook iets verticaals doen maar probleem is dat de linkerkant versmalt naar het einde toe ... bedoel je rozen planten aan poortje, tussen de dam en de buxus? Of verderop in het gras?

Ja ik weet nog niet wat ik in de boog zal planten , liefst iets wit of blauwpaars dat dan past met witte rozen aan poortje

Gr
dinsdag 29 december 2015 - 15:41
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).