Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Afgelopen lente/zomer en begin dit jaar ben ik vrij druk bezig geweest om onze tuin aan te pakken. De grootste ergernis waren twee grote berken, die niet alleen voor veel schaduw zorgden, maar ook miljoenen zaadjes rond strooiden.
Het is natuurlijk jammer om twee mooie bomen om te zagen, dus ik wilde er wel iets voor terug. Geen saaie houten schutting o.i.d. maar iets waar de natuur, met enige aansturing, haar vrije gang kan gaan!
https://youtu.be/Ayj-A0BC9L4
De video die ik gemaakt heb is in het Engels, maar er zijn meer dan genoeg foto's in de video verwerkt zodat ook niet Engelstaligen (hopelijk met plezier) de video kunnen bekijken.
Op- en aanmerkingen, ideeën enz. zijn altijd welkom.
Ondertussen meer stekken aan het maken, uitgraven her en der is geen probleem, maar dit is makkelijker met in de grond steken en ik heb geen haast. (Houtgebeuren is van mijn vrouw, schijnt ook goed te stekken.)
Omdat de lieve buurt kat *kuch* Onze tuin en mijn hek als sluiproute gebruikt, het zaakje maar dicht gemaakt met extra ijzerdraad en takjes. Uiteraard heb ik wel een doorgang gemaakt voor egeltjes.
Mocht een kat toch in onze tuin springen en mijn vrouw haar hond is toevallig buiten, dan is de enige vluchtweg nog door de laurier naar de tuin van de buren. Daar hebben ze twee honden...
Klimop en ander omhooggroeisel, heeft er helaas nog weinig zin in.
Twee weken terug een 2,5 meter hoge Taxus uitgegraven en weer ingegraven. Hij doet het nog steeds, maar ik heb zo mijn bedenkingen of hij het wel gaat redden.
Omdat een wortel van één van de omgezaagde berken in de weg zat heb ik dus maar de grond verhoogd en afgezet met keien om wegspoelen van grond te voorkomen.