menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuin omspitten en dan egaliseren?

Ga naar meest recente reactie

Hmazzel

Hmazzel

Hallo
Ik heb een hoek van mijn tuin omgespit met de spade afgelopen weken.
Had niet veel gras meer dus zoveel mogelijk eronder gewerkt.
Nu is het dus een grote blub, nat nog. Doel is heel egaal krijgen en daar een terras maken waar later dan iets van een leuk tuinhuisje kan komen. Dus ik denk dat er veel geel zand over moet en daarover als het aangetrild is onkruiddoek.
Mijn vraag : moet ik deze gespitte grond met een gehuurde tuinfrees fijner maken? Daarna gelijk harken? Daarna geelzand erop? Daarna aantrillen?
Andere dingen die door mijn hoofd spoken zijn: hoe laat ik het iets schuin lopen zodat regenwater niet blijft staan.

Tuinaanleg & Onderhoud

zaterdag 14 april 2018 - 17:26
Hmazzel

Hmazzel

Tweede foto grond.

Tuinaanleg & Onderhoud

zaterdag 14 april 2018 - 17:28
Patrikc

Patrikc

Waar een terras en tuinhuisje komen hoef je toch helemaal niet te spitten of te frezen...
zaterdag 14 april 2018 - 22:43
Hmazzel

Hmazzel

ja achteraf had ik het anders moeten doen. Gazon was nog amper gazon te noemen, distels, heel veel mos en veel kale plekken. Dus ik dacht: weg ermee: spitten
zondag 15 april 2018 - 01:21
westy

Westy

om het met afschot klaar te leggen zul je met een waterpas touw en passtenen moeten werken.
dinsdag 17 april 2018 - 21:21
janvanders17

Janvanders17

Geachte heer
Graag je medewerking. Ik zou graag mijn tuin (ong. 180) laten omspitten om terug een moestuin aan te leggen. Ik heb de tuin tot ongeveer 2 jaar zelf bewerkt.
Ik woon Lakenmakersstraat 119
2800 Mechelen.
GSM 0494167966
Hopelijk tot binnenkort.
Jan Van der Straeten
donderdag 3 maart 2022 - 21:15
Droge_zandgrond

Droge_zandgrond

Een terras leg je toch op stabilisé niet op wat geel zand? Als je een tuinhuis wil zetten zou er ook iets van fundering moeten komen...je had het gewoon moeten afgraven en dan opbouw steenslag stabilisé etc voor je terras? Of bedoel je met geel zand dolomiet? Dan nog moet er een stevige laag steenslag onder en je tuinhuis moet iets van fundering krijgen
dinsdag 12 april 2022 - 15:11
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).