Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Motmug plaag bij mijn zoon, ik weet dat er een soorthoutsnippers ofiets dergelijks bestaat waar ze niet tegen kunnen, maar kan er niet meer achter komen
Ineke
Ik heb ook erg veel last gehad van motmuggen. Ik heb van alles geprobeerd, maar niets hielp. Ik werd er helemaal gek van. k ben toen opzoek gegaan naar iemand die mij kan helpen. Ik kwam terecht bij https://beestjeskwijt.nl. Ik ben goed geholpen en heb tot nu toe geen last meer gehad van de motmuggen.
Inderdaad vervelend om een motmuggen plaag te hebben. Deze beestjes zorgen voor veel overlast, maar komen voornamelijk voor tijdens een verstopping. Wacht niet met bestrijding, want ze zijn schadelijk voor jou gezondheid.
Meer informatie over motmuggen bestrijden: https://bestrijdingsservice.nl/rioolvliegjes-motmuggen-bestrijden/
Een motmug. Ik wist niet dat die beetjes zo heten.
Ik kom er nu en dan wel eens één tegen in huis. Dat is dan ofwel op het toilet ofwel op de badkamer.
Maximaal enkele op een jaar tijdens de zomer. Welkom binnen zijn ze niet maar ze zijn niet moeilijk te vangen en te verwijderen.
Dat je ze moet verdelgen lijkt me overdreven.
Er zullen wel bacteriën op zitten, maar dat zal wel bij elk insect het geval zijn, en al zeker bij vliegen bijvoorbeeld.
Vliegenramen en een hor op de achterdeur volstaan om ze naast vliegen en muggen bijna allemaal buiten te houden.