menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mollen in gras

Ga naar meest recente reactie

ireentje

Ireentje

Hallo tuinvrienden. Ik heb last van mollen in mijn tuin .Ik heb gisteren een mol gevangen dus ik dacht klaar te zijn maar vanmorgen zie ik weer hopen liggen kan dat ???
Als je leest over de mol heeft deze een eigen gebied waar hij alleen zit en beschermd
En heb ik er twee ?? dit vraag om uitleg wie geeft mij een verklaring hoe het zit
e de waele
donderdag 26 juli 2018 - 08:38
satomi

Satomi

De eerste mol is weg, dus is er ruimte genoeg voor een nieuwe. Het is bekend dat gangen soms al snel weer worden ingenomen door een andere kandidaat.
donderdag 26 juli 2018 - 12:57
Tuinprins

Tuinprins

Mijn record staat op 5 mollen uit hetzelfde spoor in een tijdsbestek van 3 weken.


Gegroet, de tuinprins
donderdag 26 juli 2018 - 13:37
Ken M

Ken M

Het zou me verbazen dat die hoopjes op dezelfde gangen liggen als van degene die je net hebt gevangen, toch niet na 1 dag. Heb ik alleszins hier nog niet meegemaakt en we hebben ook een aardig aantal mollen op het domein.

Ken
donderdag 26 juli 2018 - 13:48
Roeli

Roeli

Ik krijg een punthoofd van die beesten. Daar, waar je planten water geeft werken ze de hele boel omhoog. En het zijn juist de dit voorjaar geplaatste planten die dus extra water krijgen en , verdorie, gewoon omhoog gewipt worden.
vrijdag 27 juli 2018 - 06:54
Wannus

Wannus

Amai , een mol moet nogal over wat kracht beschikken , ik geraak
bijna nergens in de grond met een spade door die droogte !!!
vrijdag 27 juli 2018 - 09:10
Roeli

Roeli

Nee, ik ook niet, Wannus. Maar daar, waar je een plant regelmatig water geeft, is de grond een stuk zachter. Maar ze presteren ook de keiharde klei omhoog te werken , hoor.
vrijdag 27 juli 2018 - 17:09
pplakke

Pplakke

sinds ik een zitmaaier heb geen mol meer gezien in het gras wel nog tussen de planten.de grond verdichten met een trilplaat zou dus zeer effectief zijn.maar dit kan je natuurlijk niet doen want op dichtgeslagen grond gaat het gras ook niet mooi meer groeien.
vrijdag 27 juli 2018 - 19:45
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).