menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grindtuin

Ga naar meest recente reactie

KaatjeK

KaatjeK

Hallo, ik ben nieuw hier en op zoek naar tips voor onze voortuin. De vorige bewoner heeft er puin gestort met daarover een harde laag - een soort epoxy denk ik - en grind erover. Om af te graven moet een grondverzetbedrijf worden ingeschakeld, maar dat is ons afgeraden omdat we op veen wonen en alle grond hier in hooguit 3 jaar is weggezakt. Dan is tuinieren wel erg lastig, want moet je steeds alle beplanting eruit halen om op te hogen. Nu is mijn plan er een gravel garden aan te leggen, maar heeft dat kans van slagen als er weinig ruimte is voor wortels?
zondag 30 augustus 2020 - 18:16
Tuinprins

Tuinprins

Wil je daar iets fatsoenlijks van maken dan zul je die puin/epoxy/grind laag moeten verwijderen. In Boskoop zit men op veen en daar worden de tuinen ook niet iedere 3 jaar opnieuw aangelegd....


Gegroet, de tuinprins
maandag 31 augustus 2020 - 06:04
tpetri11

Tpetri11

Ik zie er wel wat in hoor. Moet kunnen. Er zijn twee typen planten die het wel uithouden in deze moeilijke situatie, nl. Alpine soorten, en sedum soorten.
Het zijn allemaal kleine plantjes, dus de vormgeving van de tuin kan niet komen van hagen en heesters, maar van steen en houtblokken en potten.Dus mijn advies komt neer op een rotstuin., dus nog meer steen erbij. Als je tuin niet op het noorden ligt, moet het lukken.
maandag 31 augustus 2020 - 20:22
leerling

Leerling

In tuincentra zie je wel eens grotere bomen in ruime containers - dikwijls wel met een flink prijskaartje erbij. Is dat hier een mogelijkheid? Kan je als particulier zo'n boom gezond houden?
Degene die ik onlangs zag waren olijf- en vijgenbomen.
maandag 31 augustus 2020 - 22:41
KaatjeK

KaatjeK

Bedankt voor de tips. Zoals ik al aangaf is afgraven geen optie, maar een rotstuin als alternatief en grote potten zijn een goed idee! ????????
dinsdag 1 september 2020 - 09:19
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).