menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gazon wordt geel

Caenen

Caenen

Vorig jaar september heb ik graszoden gelegd. Vervolgens heb ik dit goed beregend en wekelijks op 4cm gemaaid met een nieuwe maaier. Voordat ik de graszoden heb gelegd heb ik met kunstmest gestrooid. Ik heb destijds geen kalk gedaan aangezien mijn pH waarde 6 was. In het najaar begon mijn gras veel te worden. Het is niet doe maar tussen de groene sprieten staan ook gele sprieten. Dit is in het gele gazon met af en toe een klein plekje waar het groener is. Waar minder zon komt is het iets beter.

Ik heb nogmaals de PH waarde gemeten en nu is die 7 aangezien ik zandgrond heb is dit aan de hoge kant. Kan dit het probleem verklaren? Wat kan ik het beste doen? Ik zie veel op internet staan wat je kan doen om het te verlagen maar niet wat je kan doen om te verlagen.

Ik hoor het graag,

Tuinaanleg & Onderhoud

zaterdag 20 maart 2021 - 15:33
daanvanril13

Tekst aangepast

Daanvanril13

PH7 is nog best ok hoor, hier zou ik niets aan doen. Geef het gras de kans nu om even te herpakken en na een paar keer afrijden zou ik bemesten met een 100% organische meststof.
Om de PH te verlagen kan je turf gooien maar zou dit voorlopig niet doen.

Kunstmest is zeer slecht voor het bodemleven, ik gebruik nu organische mest en een mengeling van lavameel, kleimineralen en wormenmest en dit is volgens mij het beste dat je kan gebruiken om uw grond op te waarderen.
zaterdag 20 maart 2021 - 19:50
Droge_zandgrond

Droge_zandgrond

Ik kan niet geloven dat de ph op zandgrond spontaan omhoog gaat, hoe, zand houdt geen kalk vast, ik zie niet hoe het spontaan basisch kan worden. Zand is de armste grond die er is, alle humus, kalk, mineralen en meststoffen spoelen gewoon weg op termijn.

Inderdaad organische mest gooien, misschien wat lavameel om wat mineralen toe te voegen.
zaterdag 20 maart 2021 - 22:25
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).