menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pachysandra

Petatje

Tekst aangepast

Petatje

Pfffff, hier met de handen in het haar... ????
Vorig jaar begin juli Pachysandra geplant op 2 verschillende plaatsen. Alles leek ok... echter, in het grootste perk (12m2) sterven de stengels allemaal af. (in het kleine perkje staat hij mooi).
Weet echt niet meer wat ik met dit perk moet aanvangen?? In dit perk stonden tot voor 5 jaar terug, steeds Pachysandra's, tot aan dé hete zomer... Het jaar nadien plantte ik in dit perk vinca minor alba. Omdat het resultaat het jaar erop niet goed was, besliste ik om opnieuw Pachysandra's in te planten, want die had het jaaaaren goed gedaan. Helaas...
Om mijn verhaal wat in te korten ????, vorig jaar plantte ik dit perk voor de DERDE maal aan met Pachysandra... telkens met de nodige toevoegingen aan de bodem na bodemonderzoek. Ooo neen, opnieuw sterven alle stengels af... Ik weet echt niet meer wat ik moet doen... de plaatselijke Aveve-winkel raadt me aan alle aarde te laten weghalen en nieuwe aarde te laten leveren...
Phoe.... ik ben een alleenstaande vrouw en heb vorig jaar alles op alles gezet opdat het zeker zou lukken... maar deze klus is voor mij echt niet haalbaar.
Weet iemand raad? Ik denk er nu aan simpelweg klimop te stekken en dit te planten alhoewel ik er zelf geen voorstander van ben omwille van het enorm kruipend gedrag. (perk halfschaduw, omboord met buxus en taxus)
Wie weet krijg ik hier een super ideetje te horen!
Alvast bedankt voor de raad!


Tuinaanleg & Onderhoud

zaterdag 19 maart 2022 - 22:22
PeterC

PeterC

Vooraan hebben we ook een perk met Pachysandra. Daar geplant ergens 2016 en groeide als kool. Tot die fameuze hete en droge zomer. Het grootste deel van de planten is kapot gegaan, maar niet allemaal.
Dus dacht ik, dat zullen wel de "sterkere" planten zijn en die zullen wel opnieuw uitgroeien en het hele perk terug vullen.

Maar dat blijkt niet het geval. Die overblijvers staan daar nog altijd ter plaatse te trappelen. Er komt geen schot in de zaak.
Ik denk dat ik er klimop ga bijzetten. Overal in de tuin vind ik spontaan gegroeide klimopplantjes op plaatsen waar die eigenlijk niet gewenst zijn die ik daar kan bijzetten.
zondag 20 maart 2022 - 16:57
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).